Verkkosivut maastopyörävuokraamolle
Leinonkoski, Aleksi (2023)
Leinonkoski, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932768
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932768
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli käsitellä verkkosivuja markkinoinnin näkökulmasta, sekä suunnitella ja toteuttaa verkkosivut Vaasan maastopyörävuokraukselle. Kohdeyritys vuokraa maastopyöriä, sekä avustaa tapahtumien, kuten tykypäivien pyöräilyaktiviteettien järjestämisessä. Verkkosivujen pääasiallisena tarkoituksena on toimia yrityksen digitaalisena käyntikorttina, vahvistaen kohdeyrityksen näkyvyyttä sekä helpottaen asiakkaan polkua elämyspalvelun ostamiseen.
Opinnäytetyön tavoitteena on selkeät ja helppokäyttöiset verkkosivut, joista tarvittava tieto yrityksen tuotteista ja niiden käyttämisestä on helposti löydettävissä. Verkkosivujen ulkoinen ilme on yhtenäinen yrityksen sosiaalisen median kanavien kanssa, sekä sisältää tarpeellisen informaation ostopäätöksen kannalta.
Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi verkkosivut markkinoinnin välineenä, sekä vaatimusmäärittelyn käyttö sivujen suunnittelussa.
Verkkosivujen avulla pyritään parantamaan yrityksen hakukonenäkyvyyttä, tavoittamaan uusia potentiaalisia asiakkaita, sekä kasvattamaan uusien asiakkaiden määrää. Verkkosivut helpottavat asiakkaan ostopolkua ja tiedon etsintää.
Yrityksen verkkosivuilla toteutettava sisältömarkkinointi on yritykselle edullista ja voidaan toteuttaa itse. Opinnäytetyössä ei keskitytty ainoastaan myyvään sisältöön. Brändisisällön avulla parannetaan asiakkaan kokemusta, sekä kasvatetaan yrityksen brändiä.
Vaatimusmäärittelyä käytettiin hahmottamaan projektin välivaiheet ja osa-alueet, kuten sivuston käytettävyys ja visuaalisuus.
Toiminnallisessa osassa valittiin vertailemalla palveluntarjoaja, sekä avattiin sivujen tekemiseen käytettyjen Wordpress lisäosien ominaisuuksia, sekä kuinka niitä hyödynnettiin. Lopussa sivujen tulevaa kehitystyötä, sekä tulosten tarkastelua ja omaa pohdintaa.
Opinnäytetyö alkoi joulukuussa 2022 ja valmistui syyskuussa 2023. Verkkosivut julkaistiin huhtikuussa 2023.
Verkkosivuja tullaan jatkossa kehittämään toimeksiantajan toiveiden mukaisesti.
Opinnäytetyön tavoitteena on selkeät ja helppokäyttöiset verkkosivut, joista tarvittava tieto yrityksen tuotteista ja niiden käyttämisestä on helposti löydettävissä. Verkkosivujen ulkoinen ilme on yhtenäinen yrityksen sosiaalisen median kanavien kanssa, sekä sisältää tarpeellisen informaation ostopäätöksen kannalta.
Opinnäytetyön teoriaosassa käydään läpi verkkosivut markkinoinnin välineenä, sekä vaatimusmäärittelyn käyttö sivujen suunnittelussa.
Verkkosivujen avulla pyritään parantamaan yrityksen hakukonenäkyvyyttä, tavoittamaan uusia potentiaalisia asiakkaita, sekä kasvattamaan uusien asiakkaiden määrää. Verkkosivut helpottavat asiakkaan ostopolkua ja tiedon etsintää.
Yrityksen verkkosivuilla toteutettava sisältömarkkinointi on yritykselle edullista ja voidaan toteuttaa itse. Opinnäytetyössä ei keskitytty ainoastaan myyvään sisältöön. Brändisisällön avulla parannetaan asiakkaan kokemusta, sekä kasvatetaan yrityksen brändiä.
Vaatimusmäärittelyä käytettiin hahmottamaan projektin välivaiheet ja osa-alueet, kuten sivuston käytettävyys ja visuaalisuus.
Toiminnallisessa osassa valittiin vertailemalla palveluntarjoaja, sekä avattiin sivujen tekemiseen käytettyjen Wordpress lisäosien ominaisuuksia, sekä kuinka niitä hyödynnettiin. Lopussa sivujen tulevaa kehitystyötä, sekä tulosten tarkastelua ja omaa pohdintaa.
Opinnäytetyö alkoi joulukuussa 2022 ja valmistui syyskuussa 2023. Verkkosivut julkaistiin huhtikuussa 2023.
Verkkosivuja tullaan jatkossa kehittämään toimeksiantajan toiveiden mukaisesti.