Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola Steamin sosiaalisen median kehittäminen

Pullinen, Emma (2023)

 
Avaa tiedosto
Pullinen_Emma.pdf (2.362Mt)
Lataukset: 


Pullinen, Emma
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832385
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Ravintola Steamin sosiaalisen median kehittäminen. Tätä lähdettiin saavuttamaan kehitystyön avulla. Tehtävänä oli kehittää keinoja, joiden avulla yrityksen sosiaalista mediaa pyritään kehittämään, tässä tapauksessa toimeksiantajan Instagram-tiliä. Tavoitteena oli Ravintola Steamin sosiaalisen median kehittäminen asiakaskyselyyn pohjautuvan segmentoinnin ja julkaisusuunnitelman avulla. Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimi tamperelaisen hotelli Holiday Inn Tampere – Central Stationin yhteydessä toimiva Ravintola Steam.

Työn teoriaosuudessa perehdyttiin sosiaalisen median markkinoinnin, brändäyksen sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin tietoperustaan. Opinnäytetyö on luonteeltaan kehittämispainotteinen. Opinnäytetyön tehtäväosuus toteutettiin pääasiassa Ravintola Steamin Instagram-tilillä julkaistun asiakaskyselyn avulla. Aineistoa kerättiin Microsoft Formsin avulla, ja aineisto käsiteltiin ja analysoitiin Microsoft Excelissä. Asiakaskyselyn tulosten pohjalta yritykselle luotiin asiakas-profiili ja -polku, sekä markkinoinnin viikko- ja vuosikalenterit.

Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että Ravintola Steamin ostaja-persoona on 45-vuotias suomalainen nainen. Johtopäätöksenä oli, että yrityksen kannattaisi kohdentaa markkinointiaan ja viestiä arvojaan selkeästi yhdelle asiakassegmentille. Opinnäytetyön keskeisimmät tuotokset olivat asiakasprofiili ja -polku, sekä markkinoinnin viikko- ja vuosikalenterit. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä toimeksiantajayrityksen lisäksi sosiaalisessa mediassa aloittelevat pienemmät yritykset, jotka yrittävät keksiä miten hahmottaa ja tavoittaa kohderyhmä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste