Näytä suppeat kuvailutiedot

Menestysmahdollisuuksia ravintola-alalla: asiakaslähtöinen strateginen opas

Pinthang, Saranya; Sinlapakaen, Janyarat (2023)

dc.contributor.authorPinthang, Saranya
dc.contributor.authorSinlapakaen, Janyarat
dc.date.accessioned2023-11-30T13:38:26Z
dc.date.available2023-11-30T13:38:26Z
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/812848
dc.description.abstractTässä opinnäytetyössä käsitellään ravintola-alan strategista suunnittelua ja sen roolia liiketoiminalle. Strategia on keskeinen työkalu, joka edistää kilpailuetua ja taloudellista kannattavuutta ravintola-alalla. Korostetaan asiakaslähtöisen strategian merkitystä, missä keskitytään entistä enemmän asiakkaiden tarpeiden ymmärtämiseen ja tyydyttämiseen. Tavoitteena on tehdä asiakkaista tyytyväisempiä ja parantaa yrityksen menestystä. Opinnäytetyön toimeksiantaja on uusi ravintola-alan yritys. Opinnäytetyön päätavoitteena on luoda asiakaslähtöinen strateginen opas kyseiselle yritykselle. Oppaassa käsitellään asiakaslähtöistä strategiaa, sen hyötyjä, edellytyksiä, ja onnistumisen tekijöitä. Lisäksi käsitellään asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen mallia ja siihen liittyviä elementtejä. Teimme asiakaskyselyn ravintolassa parannusmahdollisuuksien ja asiakkaiden käyttäytymisen ymmärtämiseksi. Käytimme kyselyssä asiakaspalautteen analysointia ja sen pohjalta tehtyjä kehitysehdotuksia, jotka esitämme oppaassamme. Opinnäytetyön tarkoituksena on tukea kohdeyrityksen liiketoimintaa ja auttaa heitä löytämään parhaat tavat menestyä ravintola-alalla. Opinnäytetyö tarjoaa perustan ymmärtää liiketoimintastrategian merkitystä ja sen soveltamista käytäntöön ravintola-alalla. Opinnäytetyö on tehty syksyn aikana 2023.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleMenestysmahdollisuuksia ravintola-alalla: asiakaslähtöinen strateginen opas-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2023113033076-
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|-
dc.subject.ysoyritykset-
dc.subject.ysoravintola-ala-
dc.subject.ysoasiakkaat-
dc.subject.ysostrategiat-
dc.subject.ysoliiketoiminta-
dc.subject.ysoasiakaslähtöisyys-
dc.subject.ysoravintolat-
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys-
dc.subject.ysopalvelut-
dc.subject.ysoyritysstrategiat-
dc.subject.disciplineHotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma-
dc.subject.disciplineRuokatuotannon johtamisen koulutusohjelma
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p18807|http://www.yso.fi/onto/yso/p3294|http://www.yso.fi/onto/yso/p4632|http://www.yso.fi/onto/yso/p2439|http://www.yso.fi/onto/yso/p7613|http://www.yso.fi/onto/yso/p1634|http://www.yso.fi/onto/yso/p7217|http://www.yso.fi/onto/yso/p838|http://www.yso.fi/onto/yso/p5156fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot