Scandic Friends -jäsenillan järjestämisen manuaali
Ilumbe-Bongondo, Princesse; Rinne, Ella (2023)
Ilumbe-Bongondo, Princesse
Rinne, Ella
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033149
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033149
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda ohjeistusmanuaali Scandic Friends -jäseniltojen järjestämistä varten Marski by Scandic -hotellille. Marskissa on järjestetty vain muutamia jäseniltoja. Scandic-hotelliketjun tavoitteena on, että jokainen hotelli järjestäisi kaksi jäseniltaa vuodessa. Manuaalin avulla jäseniltojen järjestäminen on yksinkertaisempaa sekä luo matalamman kynnyksen illan järjestämiseen. Opinnäytetyössä tehtiin tutkimus, jossa saatiin selville millaisista jäsenilloista Scandic Friends -kanta-asiakkaat pitäisivät.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kahdesta osiosta, joita ovat asiakaskäyttäytyminen ja tapahtuman järjestäminen. Teoriaosuus on koottu kirjallisuudesta, sekä Internet-lähteitä käyttäen. Työssä kerrotaan Scandic Hotels Oyn historiasta sekä Marski by Scandic -hotellista, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja.
Työssä haastateltiin kolmea asiantuntijaa, joilla kahdella oli kokemusta jäseniltojen järjestämisestä, ja yhdellä oli kokemusta tapahtumien järjestämisestä. Haastattelut toteutettiin touko-kesäkuussa vuonna 2023. Haastattelujen ja teorian pohjalta luotiin manuaali. Tutkimus toteutettiin elo-lokakuun välisenä aikana. Tutkimus oli esillä neljässä hotellissa ja vastauksia saimme yhteensä 77.
Teorian ja haastattelun pohjalta kokosimme ohjeistusmanuaalin, jonka avulla jäsenillan voi järjestää. Ohjeistusmanuaalissa kerrotaan ohjeet suunnittelu- ja toteutusvaiheeseen sekä tapahtuman jälkeiselle ajalle. Manuaalissa on tutkimuksesta otettuja ideoita, millaisia asiakasiltoja jäsenet haluaisivat järjestettävän. Lisäksi opinnäytetyössä selviää potentiaalisin aika jäsenillan järjestämiseen.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu kahdesta osiosta, joita ovat asiakaskäyttäytyminen ja tapahtuman järjestäminen. Teoriaosuus on koottu kirjallisuudesta, sekä Internet-lähteitä käyttäen. Työssä kerrotaan Scandic Hotels Oyn historiasta sekä Marski by Scandic -hotellista, joka on opinnäytetyön toimeksiantaja.
Työssä haastateltiin kolmea asiantuntijaa, joilla kahdella oli kokemusta jäseniltojen järjestämisestä, ja yhdellä oli kokemusta tapahtumien järjestämisestä. Haastattelut toteutettiin touko-kesäkuussa vuonna 2023. Haastattelujen ja teorian pohjalta luotiin manuaali. Tutkimus toteutettiin elo-lokakuun välisenä aikana. Tutkimus oli esillä neljässä hotellissa ja vastauksia saimme yhteensä 77.
Teorian ja haastattelun pohjalta kokosimme ohjeistusmanuaalin, jonka avulla jäsenillan voi järjestää. Ohjeistusmanuaalissa kerrotaan ohjeet suunnittelu- ja toteutusvaiheeseen sekä tapahtuman jälkeiselle ajalle. Manuaalissa on tutkimuksesta otettuja ideoita, millaisia asiakasiltoja jäsenet haluaisivat järjestettävän. Lisäksi opinnäytetyössä selviää potentiaalisin aika jäsenillan järjestämiseen.