The essence of movement: animation principles and fundamentals for game character production
Koivumaa, Väinö (2023)
Lataukset:
Koivumaa, Väinö
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033139
Tiivistelmä
Animaatioiden tuotantoprosessi videopeleihin sisältää useita vaiheita. Animaation periaatteita ja pelianimaatioiden perusteita käytetään selkeyttämään animaatioiden tuotantoa. Niiden toteutus tasapainotetaan visuaalisen palautteen, reagointikyvyn ja videopelien epälineaarisen tarinankerrontamuodon välillä. Animaatio perusteiden tehokkuuden ja käytön testaamiseksi pelianimaatiossa, niitä käytettiin pelattavan videopelihahmon tuotantoprosessissa. Animaatioprosessi dokumentoitiin ja dokumentaatio osoittaa, kuinka pelianimaatioiden ongelmanratkaisu tapahtuu pelianimaatioiden perusteita noudattaen. Animaatioita testattiin pelimoottorissa niiden käytännön soveltamiseksi. Tämän käytännön testin tarkoituksena oli osoittaa, kuinka ongelmanratkaisun, tuotantomenetelmien ja pelien animaation perusteiden yhdistäminen voi johtaa laadukkaisiin tuloksiin. Tulokset osoittavat tulevissa tuotannoissa ja pelianimaatiossa huomioitavia haasteita ja animaation periaatteet. Animaatioteorioiden joustavalla käytöllä ja tulkinnalla voidaan luovasti tuottaa haluttuja tuloksia pelin kehittämiseksi. The process of producing animations for a video game includes multiple stages. The principles of animation and fundamentals of game animation are utilized in order to bring clarity to animation production. Their implementation is a balancing act between visual feedback, responsiveness and the non-linear storytelling form of video games. To test the effectiveness of the fundamentals of game animation and how the implementation of principles of animation could appear in game animation, they are used in the production process of a playable video game character. The animation process was documented, and the documentation demonstrates how problem solving in game animation is conducted by following the game animation fundamentals. The animations were tested within a game engine for their practical application. This practical test was intended to indicate how incorporating problem solving, production methods, and game animation fundamentals can lead to quality results. The results display the challenges to be considered in future productions and the game animation fundamentals and the animation principles. Flexible use and interpretation of the animation theories can be creatively used to produce intended results for game development.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Game Development in Unity : Game Production, Game Mechanics and the Effects of Gaming
Dansie, Jason (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)The goal of this thesis is to examine how video games are designed and to see how differ-ent game mechanics work and how to use them in the development of a game, as well as examine what are both the positive and negative ... -
Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine
Korhola, Samuli (2020)The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience. This thesis presents ... -
”WE WANT A 3D GAME” : Customer expectations for the games company when buying a serious game
Sorppanen, Mikko (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)All digital games are not used for entertainment. Some of them can also be used for non-entertainment purposes and these games are called serious games. This thesis is carried out in co-operation with one Finnish games ...