Master School-artikkeleita opinnäytetöistä 2023
Blom-Juntunen, S.; Gusai, B.; Hakamäki, E..; Haverinen, S.; Heikkinen, E.; Huhtala, S.; Huusko, P.; Hyvärinen, K.; Härkönen, H.; Ignatius-Eskelinen, S.; Karekivi, T.; Karhu, P.; Karvonen, S.; Kauppinen, M.; Kyllönen, T.; Lappalainen, J.; Leinonen, M.; Leinonen, R.; Louhikkola, M.; Makkonen, H.; Moisanen, K.; Mäkinen, E.; Mehtälä, P.; Määttä, L.; Ohtonen, S.; Oikari, R.; Ojanen, S.; Repo, P.; Säkkinen, K.; Tiirola, S. (2023)
Blom-Juntunen, S.
Gusai, B.
Hakamäki, E..
Haverinen, S.
Heikkinen, E.
Huhtala, S.
Huusko, P.
Hyvärinen, K.
Härkönen, H.
Ignatius-Eskelinen, S.
Karekivi, T.
Karhu, P.
Karvonen, S.
Kauppinen, M.
Kyllönen, T.
Lappalainen, J.
Leinonen, M.
Leinonen, R.
Louhikkola, M.
Makkonen, H.
Moisanen, K.
Mäkinen, E.
Mehtälä, P.
Määttä, L.
Ohtonen, S.
Oikari, R.
Ojanen, S.
Repo, P.
Säkkinen, K.
Tiirola, S.
Editoija
Heikkinen, E.
Kiviaho, E.
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7522-29-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7522-29-5
Tiivistelmä
Vuoden 2023 Kajaanin Ammattikorkeakoulun Master Schoolin opinnäytetöistä kirjoitetut artik-kelit kiinnittyvät neljään teemaan, jotka ovat asiakkuuksien -, palvelujen -, henkilöstön osaamisen - ja koulutusorganisaatioiden työelämäyhteyksien kehittäminen. Opinnäytetöitä valmistuu lähes sata ja tähän julkaisuun kootut artikkelit ovat katsaus niistä.
Asiakaskeskeisen organisaation kehittäminen ja hoitotyön näkökulmat, kuten eksistentiaalisen kärsimyksen tukeminen palliatiivisessa hoidossa, ovat hyvin tärkeitä. Samoin palvelujen kehittä-minen, kuten digipalveluiden käyttöönotto ja kustannustietoinen lähestymistapa ravitsemispal-veluihin, ovat merkittäviä aiheita.
Palvelujen jatkuva parantaminen ja innovointi ovat avainasemassa nykypäivän markkinoilla. Tämä teema keskittyy uusien palveluiden luomiseen, nykyisten palveluiden tehostamiseen, tek-nologian hyödyntämiseen, jotka edesauttavat asiakastyytyväisyyttä.
Asiakaskeskeisen organisaation kehittäminen ja hoitotyön näkökulmat, kuten eksistentiaalisen kärsimyksen tukeminen palliatiivisessa hoidossa, ovat hyvin tärkeitä. Samoin palvelujen kehittä-minen, kuten digipalveluiden käyttöönotto ja kustannustietoinen lähestymistapa ravitsemispal-veluihin, ovat merkittäviä aiheita.
Palvelujen jatkuva parantaminen ja innovointi ovat avainasemassa nykypäivän markkinoilla. Tämä teema keskittyy uusien palveluiden luomiseen, nykyisten palveluiden tehostamiseen, tek-nologian hyödyntämiseen, jotka edesauttavat asiakastyytyväisyyttä.