Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisyys osana kokouspalveluja

Lumijärvi, Samuel (2023)

Avaa tiedosto
Lumijarvi_Samuel.pdf (1.108Mt)
Lataukset: 


Lumijärvi, Samuel
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033059
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakaslähtöisyys osana kokouspalveluja. Toimeksi-antaja oli Santa’s Hotel Santa Claus, joka on lappilainen perheomisteinen hotelliketju. Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää, kuinka asiakaslähtöisyydellä voitaisiin kehittää kokouspalveluita. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda päivitetty opas Santa’s Hotel Santa Clausin henkilökunnalle, joka käsittäisi asiakaslähtöisyyttä asiakaspalvelussa, kokousvastaavan tehtäviä ja kokoustekniikan käyttöä.

Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat asiakaslähtöisyyteen liittyvät teemat ja käsitteet. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä opinnäytetyö. Opinnäytetyössä käytettiin menetelmänä palvelumuotoilun tuplatimanttia. Tuplatimantin kautta saadut tulokset osoittivat, että asiakasymmärrys ja asiakaslähtöisyys olivat avainasemassa, kun mietittiin kokouspalveluiden kehittämistä.

Johtopäätöksenä oli, että asiakkaat ovat tänä päivänä huomattavasti vaativimpia saamansa palvelun laadusta. Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että nykyaikana yritysten on keskityttävä tarjoamiensa palveluiden laatuun, mikäli he haluavat erottua kilpailijoistaan. Palvelu on merkittävä kilpailuetu, jolla pienemmätkin yritykset voivat vakiinnuttaa paikkansa menestyvien yritysten joukossa. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä ihmiset tai yritykset, jotka ovat kiinnostuneita asiakaslähtöisyydestä, palvelumuotoilusta ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista.

Opinnäytetyön tuotoksena tehtiin toimeksiantajalle tarkoitettu opas, joka sisältää päivitettyä tietoa kokouspalveluilla toimimisesta, asiakaslähtöisen palveluntoteuttamisesta ja uuden kokoustekniikan käytöstä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste