Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuudella kohti parempaa asiakaskokemusta

Lindqvist, Johnny (2023)

 
Avaa tiedosto
Lindqvist_Johnny.pdf (2.136Mt)
Lataukset: 


Lindqvist, Johnny
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534309
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimus yritysvastuun vaikutuksesta asiakaskokemukseen. Työssä pyrittiin selvittämään, nähdäänkö pienissä yrityksissä yritysvastuu ja vastuullisuus kiinteänä osana asiakaskokemusta ja miten asiakaskokemusta voitaisiin parantaa yritysvastuun avulla. Lähtökohtana työlle toimi Oulun Ammattikorkeakoulun hallinnoima turvallisuuteen ja vastuullisuuteen liittyvä turvallisuusmuotoilua hyödyntävä TUOKIO-hanke. Työn tavoitteena oli myös tuoda TUOKIO-hankkeessa mukana oleville yrityksille konkreettisia neuvoja ja ohjeita yritysvastuun hyödyntämiseksi asiakaskokemusta parannettaessa.

Tietoperustana työlle toimivat kestävä kehitys ja siitä kummunnut yritysvastuullisuus sekä asiakaskokemus palveluliiketoiminnassa. Aineistona käytössä olivat kirjallisuuslähteet, tutkimukset, artikkelit ja verkkojulkaisut. Yritysvastuusta kiinteänä osana asiakaskokemusta ja sen parantajana oli tutkittua tietoa ja kirjallisuutta saatavilla erittäin niukasti.

Tutkimus toteutettiin laadullisena konstruktiivisena tutkimuksena, jossa menetelmänä toimi teemahaastattelu. Haastatteluihin osallistui kuusi yritystä, jotka edustivat hyvinvointi-, elämys-, kulttuuri- ja majoituspalvelualoja. Tutkimus osoitti, että huolimatta lisääntyneestä tiedosta ja valveutuneisuudesta yritysvastuun ja asiakaskokemuksen saralta, yritykset eivät tietoisesti koe yritysvastuun olevan kiinteä osa asiakaskokemusta. Yritysvastuu koetaan velvollisuutena ja asiakaskokemus liiketoiminnallisena tavoitteena.

Työ osoitti, että yrityksillä on mahdollista saavuttaa merkittävää kilpailuetua huomioimalla yritysvastuu kiinteänä osana asiakaskokemusta. Yritysvastuun ja asiakaskokemuksen samankaltaisuus kehittämiskohteina antavat pienillekin yrityksille mahdollisuuden voimakkaasti kehittää omaa liiketoimintaansa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste