Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokauppa X:n Instagramin ja TikTokin markkinoinnin kehittäminen kohderyhmälle sopivaksi

Koivisto, Adolfiina (2023)

 
Avaa tiedosto
Koivisto_Adolfiina.pdf (974.9Kt)
Lataukset: 


Koivisto, Adolfiina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534364
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa vuosikello kosmetiikan alalla toimivalle yritys X:lle ja sen verkkokaupan markkinoinnille. Markkinoinnin vuosikellon tarkoitus oli auttaa yritystä tekemään sosiaalisen median markkinointia, joka tuo positiivista mielikuvaa. Vuosikellon tavoite oli myynnin kasvattaminen ja tunnettuuden lisääminen yritys X:lle sosiaalisen median kanavissa Instagram ja TikTok. Työn tarkoituksena oli löytää yritykselle uusia kampanjapäiviä ja tapahtumia, jotka yritys voi ottaa osaksi heidän sosiaalisen mediansa markkinointia. Instagram ja TikTok valikoituivat vuosikellon pääkanaviksi toimeksiantajan tarpeesta.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jonka lopputuloksena syntyi markkinoinnin vuosikello. Työn teoriaosuus koostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen markkinointia, sosiaalisen median historiaa sekä sen murrosta, markkinoinnin vuosisuunnitelman tärkeyttä yritykselle, taktista sekä strategista markkinointia ja sosiaalisen median kanavia TikTokia sekä Instagramia. Tietoperustan toisessa osiossa käsitellään verkkokauppaa yrityksen myyntikanavana. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa määriteltiin yrityksen markkinoinnin tavoite ja kohderyhmä, tehtiin kilpailija-analyysi sekä kuvailtiin markkinoinnin vuosikello. Tämän jälkeen toteutettiin yritys X:lle markkinoinnin vuosikello, joka sisältää kalenterivuoden 2024 juhla- ja teemapäiviä sekä erilaisia tapahtumia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste