Näytä suppeat kuvailutiedot

Verkkokauppa X:n Instagramin ja TikTokin markkinoinnin kehittäminen kohderyhmälle sopivaksi

Koivisto, Adolfiina (2023)

dc.contributor.authorKoivisto, Adolfiina
dc.date.accessioned2023-12-05T11:23:42Z
dc.date.available2023-12-05T11:23:42Z
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/813846
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa vuosikello kosmetiikan alalla toimivalle yritys X:lle ja sen verkkokaupan markkinoinnille. Markkinoinnin vuosikellon tarkoitus oli auttaa yritystä tekemään sosiaalisen median markkinointia, joka tuo positiivista mielikuvaa. Vuosikellon tavoite oli myynnin kasvattaminen ja tunnettuuden lisääminen yritys X:lle sosiaalisen median kanavissa Instagram ja TikTok. Työn tarkoituksena oli löytää yritykselle uusia kampanjapäiviä ja tapahtumia, jotka yritys voi ottaa osaksi heidän sosiaalisen mediansa markkinointia. Instagram ja TikTok valikoituivat vuosikellon pääkanaviksi toimeksiantajan tarpeesta. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jonka lopputuloksena syntyi markkinoinnin vuosikello. Työn teoriaosuus koostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen markkinointia, sosiaalisen median historiaa sekä sen murrosta, markkinoinnin vuosisuunnitelman tärkeyttä yritykselle, taktista sekä strategista markkinointia ja sosiaalisen median kanavia TikTokia sekä Instagramia. Tietoperustan toisessa osiossa käsitellään verkkokauppaa yrityksen myyntikanavana. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa määriteltiin yrityksen markkinoinnin tavoite ja kohderyhmä, tehtiin kilpailija-analyysi sekä kuvailtiin markkinoinnin vuosikello. Tämän jälkeen toteutettiin yritys X:lle markkinoinnin vuosikello, joka sisältää kalenterivuoden 2024 juhla- ja teemapäiviä sekä erilaisia tapahtumia.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleVerkkokauppa X:n Instagramin ja TikTokin markkinoinnin kehittäminen kohderyhmälle sopivaksi-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2023120534364-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysoverkkokauppa-
dc.subject.ysoTikTok-
dc.subject.ysoInstagram-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutus-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p9457|http://www.yso.fi/onto/yso/p21063|http://www.yso.fi/onto/yso/p20405|http://www.yso.fi/onto/yso/p38864|http://www.yso.fi/onto/yso/p1232fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot