Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Apuvälinebrändin muotoilu

Saarinen, Atro (2023)

 
Avaa tiedosto
Saarinen_Atro.pdf (28.98Mt)
Lataukset: 


Saarinen, Atro
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534454
Tiivistelmä
Brändin kiteytyksen tavoitteena oli pohtia sitä, millaisen mielikuvan Welholift haluaa tuottaa asiakkaillensa. Kiteytyksen tiedot toimivat tuotesuunnitelun ja visuaalisen identiteetin pohjana ja muotoiluratkaisujen inspiraation lähteenä. Brändin kiteytys, joka sisältää tarkoituksen, vision, mission ja arvot, ohjaa yrityksen kaikkea toimintaa.

Asiakas- ja käyttäjäymmärryksessä tarkastellaan käyttäjien tarpeita, määritellään arvolupaus, tuodaan esiin tuotekolmio ja kilpailijavertailu, sekä esitellään muotoilullisia referenssejä ja trendejä.

Muotoiluprosessissa käydään läpi eri vaiheita, kuten tuotekonseptin suunnittelu ja 3D-mallinnus, joka pohjautuu olemassa olevaan prototyyppiin. Komponenttien valinnassa otettiin huomioon asiakkaan ja asiantuntijoiden näkemykset. Brändin visuaalisen ilmeen suunnittelussa avataan logon, värimaailman ja graafisten elementtien suunnitteluprosessi sekä niiden yhteyttä tuotemuotoiluun.

Lopputuotteina syntyvät brandbook, joka kokoaa visuaalisen ilmeen yhteen ja palvelupolku, joka kertoo asiakkaan näkökulmasta tarinan asiakaskohtaamisesta tuotteen asennukseen asti. Lisäksi on tuotekonsepti kuvina visualisoiden tuotteen ulkomuodon ja ominaisuudet.
 
The aim of brand crystallization was to consider what kind of impression Welholift wants to create for its customers. The insights from this crystallization serve as the foundation for product planning and visual identity, acting as a source of inspiration for design solutions. The brand crystallization, encompassing purpose, vision, mission, and values, guides all aspects of the company’s operations.

In understanding customer and user needs, the focus is on examining their differences, defining the value proposition, presenting the product triangle and competitor analysis, and showcasing design references and trends.

Within the design process, various stages are covered, such as conceptualizing the product and conducting 3D modeling based on an existing prototype. Component selection took into account the perspectives of both the customers and experts. The design of the brand’s visual identity unfolds the processes behind creating the logo, color palette, and graphical elements, emphasizing their relation to product design.

The resulting end products include a brand book that consolidates the visual identity and a service path that narrates the customer’s journey from the initial encounter with the Welholift brand to the product installation. Additionally, there is a product concept depicted through visuals, visualizing the product’s appearance and features.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste