Logistiikan kehittäminen kohdeyrityksessä
Kemppainen, Juuso (2023)
Kemppainen, Juuso
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120734893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120734893
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kohdeyrityksen logistisen prosessin tarkastelu, ongelmakohtien tunnistaminen ja kehitysehdotuksien luominen. Toimeksiantajana toimi Fischer Finland Oy. Opinnäytetyön aikana logistisen prosessin tarkastelun kulmakiveksi nousi asiakastyytyväisyyden tärkeys.
Työssä haastateltiin logistisen prosessin jokaisen osa-alueen keskeisiä työntekijöitä. Työn keskeisenä tavoitteena oli löytää ne logistisen prosessin ongelmakohdat, jotka ovat johtaneet vähentyneeseen asiakastyytyväisyyteen. Vähentynyt asiakastyytyväisyys oli johtanut asiakasmenetyksiin, joka vaikuttaa suoraan toimeksiantoyrityksen kannattavuuteen.
Haastattelun ja analysoinnin perusteella ongelmakohtia löydettiin useasta logistisen prosessin osasta. Keskeisiin ongelmakohtiin on luotu kehitysehdotuksia Fischer Finland Oy:n logistisen prosessin parantamiseksi. Kehitysehdotuksien hyödyntäminen on yrityksen sisäinen päätös.
Työssä haastateltiin logistisen prosessin jokaisen osa-alueen keskeisiä työntekijöitä. Työn keskeisenä tavoitteena oli löytää ne logistisen prosessin ongelmakohdat, jotka ovat johtaneet vähentyneeseen asiakastyytyväisyyteen. Vähentynyt asiakastyytyväisyys oli johtanut asiakasmenetyksiin, joka vaikuttaa suoraan toimeksiantoyrityksen kannattavuuteen.
Haastattelun ja analysoinnin perusteella ongelmakohtia löydettiin useasta logistisen prosessin osasta. Keskeisiin ongelmakohtiin on luotu kehitysehdotuksia Fischer Finland Oy:n logistisen prosessin parantamiseksi. Kehitysehdotuksien hyödyntäminen on yrityksen sisäinen päätös.