Amazon FBA-kauppiaana työskentely
Jantunen, Toni (2023)
Jantunen, Toni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835499
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835499
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten Amazon-verkkokauppias voi optimoida toimintaansa, tunnistaa ja ratkaista haasteita sekä verkostoitua muiden alan ammattilaisten kanssa.
Työ eteni päiväkirjamuotoisen raportoinnin kautta, jossa kirjattiin ylös päivittäiset työtehtävät, havainnot, ongelmat, ratkaisut ja kehitysideat. Tämä työ suoritettiin osana myyntitradenomin tutkintoa, ja opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä Amazon FBA (Fullfilled by Amazon) -liiketoiminnasta, erityisesti Private Label -myyjän näkökulmasta.
Tuloksissa korostui graafisen ja visuaalisen puolen merkitys verkkokaupassa ja brändäyksessä. Oikeanlaisten visuaalisten elementtien ja grafiikan avulla voidaan erottua kilpailijoista ja rakentaa vahva brändi. Lisäksi työssä tuli ilmi, että erilaiset tekoälypohjaiset ohjelmat tarjoavat merkittäviä etuja verkkokaupan optimoinnissa. Työssä nousi esille myös tarve pysyä ajan tasalla markkinoiden muutoksista ja trendeistä, sekä useita jatkokehitysajatuksia.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että Amazon FBA -liiketoiminta vaatii paitsi teknistä osaamista, myös vahvaa visuaalista ja graafista näkemystä. Opinnäytetyössä esitetyt havainnot ja suositukset tarjoavat arvokkaita oivalluksia verkkokauppiaalle, joka haluaa menestyä kilpailluilla markkinoilla.
Työ eteni päiväkirjamuotoisen raportoinnin kautta, jossa kirjattiin ylös päivittäiset työtehtävät, havainnot, ongelmat, ratkaisut ja kehitysideat. Tämä työ suoritettiin osana myyntitradenomin tutkintoa, ja opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä Amazon FBA (Fullfilled by Amazon) -liiketoiminnasta, erityisesti Private Label -myyjän näkökulmasta.
Tuloksissa korostui graafisen ja visuaalisen puolen merkitys verkkokaupassa ja brändäyksessä. Oikeanlaisten visuaalisten elementtien ja grafiikan avulla voidaan erottua kilpailijoista ja rakentaa vahva brändi. Lisäksi työssä tuli ilmi, että erilaiset tekoälypohjaiset ohjelmat tarjoavat merkittäviä etuja verkkokaupan optimoinnissa. Työssä nousi esille myös tarve pysyä ajan tasalla markkinoiden muutoksista ja trendeistä, sekä useita jatkokehitysajatuksia.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että Amazon FBA -liiketoiminta vaatii paitsi teknistä osaamista, myös vahvaa visuaalista ja graafista näkemystä. Opinnäytetyössä esitetyt havainnot ja suositukset tarjoavat arvokkaita oivalluksia verkkokauppiaalle, joka haluaa menestyä kilpailluilla markkinoilla.