Näytä suppeat kuvailutiedot

Asiantuntijabrändin vahvistaminen podcastin avulla

Nuotio, Laura (2023)

dc.contributor.authorNuotio, Laura
dc.date.accessioned2023-12-12T08:38:58Z
dc.date.available2023-12-12T08:38:58Z
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/815213
dc.description.abstractPodcastit ovat suosittuja äänitallenteita. Niillä tavoitetaan massojen sijaan pienet ja oikeat kohderyhmät. Podcastit pystyvät saavuttamaan jopa viisinu-meroisen kuuntelijamäärän. Suomen kuunneltuimpien podcastien listalla on lukemattomia asiantuntijapodcasteja. Podcasteja kuunnellaan, koska niiden parissa halutaan viihtyä. Asiantuntijabrändäys on erottuvaa osaamista henki-löä kiinnostavasta asiassa. Yrittäjän kannattaa olla kiinnostunut rakentamaan omaa asiantuntijabrändiään, sillä se näkyy yrityksen tuloksessa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Elämäni Yrittäjänä -podcastin vaikutusta podcast - juontajan asiantuntijabrändin rakentamisessa. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää Elämäni Yrittäjänä -podcastin ensimmäisen tuotantokauden sisällön vahvuuksia ja kehittämiskohteita. Tutkimuksen tavoi-te oli kehittää Elämäni Yrittäjänä -podcastia ja tutkia podcastin asemaa pod-cast - juontajan asiantuntijuuden brändäyskanavana. Tutkimusasetelmana oli tapaustutkimus. Aineisto tutkimukseen kerättiin kyse-lytutkimuksella, sekä havainnoimalla asiantuntijabrändäystä, sitä käsittele-vissä podcasteissa. Kysely toteutettiin verkossa. Kyselyn ensisijaisena jake-lukanavana oli podcastin oma Instagram-kanava. Tutkimuksen perusteella voidaan olettaa, että Elämäni Yrittäjänä -podcast on kuuntelijoiden kesken pidetty podcast ohjelma. Podcast aiheuttaa kuunteli-joissa iloa, inspiroi ja saa kuuntelijoiden ajatukset liikkeelle. Tulosten perus-tella Elämäni Yrittäjänä podcast on kuuntelijoille viihdettä. Juontajien henki-löbrändit ovat rentoja, viihdyttäviä ja miellyttäviä kuunnella. Asiantuntevuus on välittynyt osalle kuuntelijoille. Johtopäätöksinä voidaan todeta podcastin ja juontajien asiantuntijabrän-däyksen olevan hyvässä kehityksessä, mutta vielä kesken. Asiantuntijabrän-diä pitää brändätä myös muissa kanavissa. Podcastia kehitetään toiselle tuo-tantokaudelle tutkimuksessa ilmi tulleiden palautteiden perusteella.-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleAsiantuntijabrändin vahvistaminen podcastin avulla-
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2023121136145-
dc.subject.specializationYrittäjyyden koulutus (ylempi amk)-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysopodcastit-
dc.subject.ysoyritykset-
dc.subject.ysoyrittäjyys-
dc.subject.ysoopinnäytteet-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysobrändit-
dc.subject.ysobrändäys-
dc.subject.ysohenkilöbrändäys-
dc.subject.ysoasiantuntijat-
dc.subject.disciplineLiiketalouden ylempi ammattikorkeakoulututkinto-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p26481|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p1182|http://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p23851|http://www.yso.fi/onto/yso/p272|http://www.yso.fi/onto/yso/p25981|http://www.yso.fi/onto/yso/p29584fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot