Instagram-markkinointisuunnitelma yritykselle X
Sahin, Roomeo (2023)
Sahin, Roomeo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336860
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336860
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutustutaan digitaaliseen markkinointiin, sen suunnitteluun ja tyypillisimpiin kanaviin, joissa markkinointia voi toteuttaa. Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena
työnä, joten tietoperustan jälkeen luodaan yritykselle X Instagramissa tapahtuvaan markkinointiin suunnitelma. Suunnitelman tarkoituksena on auttaa yritystä X aloittamaan sosiaalisen median markkinointi Instagramissa, sillä kyseinen kanava ei ole ollut heidän käytössään aiemmin.
Vaikka toimeksiantaja pysyy salaisena työssä, on yrityksen tietoja ja toimialaa avattu varoen.
Yrityksen ja toimialan kuvaus on tehty niin, että anonymiteetti säilyy. Työssä yrityksen ja toimeksiantajan kuvauksen jälkeen siirrytään tietoperustaan. Siinä käsitellään digitaalista markkinointia
tutustuen siihen mitä se tarkoittaa sekä yleisimpiin sosiaalisen median kanaviin.
Opinnäytetyöstä syntyi markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys X voi lähteä toteuttamaan
markkinointiaan Instagramissa. Työn oli tarkoitus pysyä markkinoinnin perusteissa, koska yritys
jolle markkinointisuunnitelma tehtiin, ei ole paljoa asiaan perehtynyt.
Opinnäytetyö toteutettiin syksyn 2023 aikana.
työnä, joten tietoperustan jälkeen luodaan yritykselle X Instagramissa tapahtuvaan markkinointiin suunnitelma. Suunnitelman tarkoituksena on auttaa yritystä X aloittamaan sosiaalisen median markkinointi Instagramissa, sillä kyseinen kanava ei ole ollut heidän käytössään aiemmin.
Vaikka toimeksiantaja pysyy salaisena työssä, on yrityksen tietoja ja toimialaa avattu varoen.
Yrityksen ja toimialan kuvaus on tehty niin, että anonymiteetti säilyy. Työssä yrityksen ja toimeksiantajan kuvauksen jälkeen siirrytään tietoperustaan. Siinä käsitellään digitaalista markkinointia
tutustuen siihen mitä se tarkoittaa sekä yleisimpiin sosiaalisen median kanaviin.
Opinnäytetyöstä syntyi markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys X voi lähteä toteuttamaan
markkinointiaan Instagramissa. Työn oli tarkoitus pysyä markkinoinnin perusteissa, koska yritys
jolle markkinointisuunnitelma tehtiin, ei ole paljoa asiaan perehtynyt.
Opinnäytetyö toteutettiin syksyn 2023 aikana.