Kahvilan tuotevalikoiman kehittäminen
Valta, Oula (2023)
Valta, Oula
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336882
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336882
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli syventyä asiakaslähtöisyyden ja asiakaskokemuksen rooliin Tastory-Ravintola Origon kahvilan kioskin kontekstissa. Tutkimuksen taustalla oli tarve ymmärtää, kuinka asiakkaiden toiveet ja mieltymykset voivat vaikuttaa liiketoiminnan menestystekijöihin, erityisesti tuotevalikoimaan. Tavoitteena oli kerätä tietoa ja arvokasta ymmärrystä näistä tekijöistä.
Tutkimus suoritettiin määrällisenä kyselytutkimuksena Webropol-kysely- ja raportointisovelluksen avulla. Osallistujia tavoiteltiin käyttäen sekä sähköpostikutsuja että ravintolassa olevia QR-koodeja. Kyselystä saatu data
purettiin ja analysoitiin, ja saadut tulokset esitettiin toimeksiantajalle, jotta ne voisivat ohjata päätöksentekoa ja kehittämistoimia tehokkaammin.
Tutkimustulokset antoivat tukea sille, että asiakaslähtöisyys on keskeinen menestystekijä liiketoiminnassa. Asiakkaiden tarpeiden ja mieltymysten huomioiminen voi parantaa kahvilan kioskin kilpailukykyä ja asiakaskokemusta. Kyselyn avulla saatiin myös arvokasta tietoa asiakkaiden ruokatrendeistä ja ostopäätöksistä, mikä voi olla erittäin hyödyllistä liiketoiminnan kehittämisessä.
Opinnäytetyö ei pelkästään tarjonnut ymmärrystä nykytilanteesta, vaan myös antoi käytännön suosituksia ja
ehdotuksia Tastory-Ravintola Origon toiminnan parantamiseksi. Erityisesti tuotevalikoiman osalta esitetyt suositukset voivat auttaa yritystä vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin. Näitä suosituksia voidaan hyödyntää päätöksenteossa ja tulevissa strategisissa liikkeissä.
Voidaan todeta, että tämä opinnäytetyö antoi syvempää ymmärrystä asiakaslähtöisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksestä Tastory-Ravintola Origonille. Tutkimustulokset ja niiden pohjalta tehdyt suositukset tarjoavat arvokasta tietoa, jota voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä ja asiakassuhteen vahvistamisessa.
Tämä opinnäytetyö toimi ensiaskeleena matkalla kohti entistä asiakaslähtöisempää ja menestyksekkäämpää liiketoimintaa.
Tutkimus suoritettiin määrällisenä kyselytutkimuksena Webropol-kysely- ja raportointisovelluksen avulla. Osallistujia tavoiteltiin käyttäen sekä sähköpostikutsuja että ravintolassa olevia QR-koodeja. Kyselystä saatu data
purettiin ja analysoitiin, ja saadut tulokset esitettiin toimeksiantajalle, jotta ne voisivat ohjata päätöksentekoa ja kehittämistoimia tehokkaammin.
Tutkimustulokset antoivat tukea sille, että asiakaslähtöisyys on keskeinen menestystekijä liiketoiminnassa. Asiakkaiden tarpeiden ja mieltymysten huomioiminen voi parantaa kahvilan kioskin kilpailukykyä ja asiakaskokemusta. Kyselyn avulla saatiin myös arvokasta tietoa asiakkaiden ruokatrendeistä ja ostopäätöksistä, mikä voi olla erittäin hyödyllistä liiketoiminnan kehittämisessä.
Opinnäytetyö ei pelkästään tarjonnut ymmärrystä nykytilanteesta, vaan myös antoi käytännön suosituksia ja
ehdotuksia Tastory-Ravintola Origon toiminnan parantamiseksi. Erityisesti tuotevalikoiman osalta esitetyt suositukset voivat auttaa yritystä vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin. Näitä suosituksia voidaan hyödyntää päätöksenteossa ja tulevissa strategisissa liikkeissä.
Voidaan todeta, että tämä opinnäytetyö antoi syvempää ymmärrystä asiakaslähtöisyyden ja asiakaskokemuksen merkityksestä Tastory-Ravintola Origonille. Tutkimustulokset ja niiden pohjalta tehdyt suositukset tarjoavat arvokasta tietoa, jota voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä ja asiakassuhteen vahvistamisessa.
Tämä opinnäytetyö toimi ensiaskeleena matkalla kohti entistä asiakaslähtöisempää ja menestyksekkäämpää liiketoimintaa.