TikTok-markkinoinnin soveltaminen käytännössä : case Soul and Sweat Oy
Raetsaari, Annika; Kärki, Evi (2023)
Raetsaari, Annika
Kärki, Evi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336987
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336987
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyössä toteutettiin kvalitatiivinen tutkimus, jossa toteutettiin haastattelu toimeksiantajajyrityksen kanssa. Haastattelun pohjalta kartoitettiin yrityksen lähtötilanne. Toimeksiantajayrityksen toiveet ja tavoitteet huomioitiin ja niiden avulla projekti toteutettiin. Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda toimeksiantajayritykselle eli Soul And Sweat Oy:lle uusia asiakkaita tavoittava ja tunnettuutta lisäävä TikTok-tili, sekä tehostaa yrityksen digimarkkinointikeinoja. Tämän myötä yritys saa kasvatettua suhteellisen aluilla olevaa liiketoimintaansa. Soul And Sweat Oy on kuopiolainen uuden ajan tanssistudio, joka tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman eksoottisia tanssilajeja. TikTok-markkinointia suunniteltiin tiiviissä yhteistyössä kohdeyrityksen kanssa ja oppeja sovellettiin yrityksen imagoa, sekä arvoja vastaavaksi. Opinnäytetyössä esitetään selkeitä ja konkreettisia keinoja, millä tavoin yritys pystyy tehostamaan TikTokmarkkinoinnin keinoja. Markkinointikeinoja tutkittiin erilaisten mallien ja teorioiden avulla. Työssä esiteltyjä toimenpiteitä ja tutkimuksen aikana kerättyä tietoa voi hyödyntää myös tulevaisuudessa. Markkinoinnin kehittymisen ja tulosten ylläpitämisen kannalta olisi merkittävää, että toimeksiantajayritys laittaisi suunnitellut kehitysehdotukset käytäntöön. Työn keskeisimpänä tuloksena voidaan pitää uuden TikTok-tilin perustamista ja yrityksen sosiaalisen median
sisällöntuotannon kehittymistä. Myös yrityksen markkinoinnin selkeyttäminen ja suunnitelmallisuuden lisääminen on ollut merkittävä saavutus.
sisällöntuotannon kehittymistä. Myös yrityksen markkinoinnin selkeyttäminen ja suunnitelmallisuuden lisääminen on ollut merkittävä saavutus.