Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median käytön kehitys urheiluseuroilla

Paananen, Juho; Parviainen, Erkka (2023)

 
Avaa tiedosto
Paananen_Parviainen.pdf (920.8Kt)
Lataukset: 


Paananen, Juho
Parviainen, Erkka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437349
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten sosiaalisen median käyttö on kehittynyt urheiluseuroilla. Opinnäytetyössä tarkasteltiin, miten urheiluseurat voivat kehittää toimintaansa sosiaalisen median käyttöön liittyen. Eroja sosiaalisen median käytössä suomalaisten ja kansainvälisten huippuseurojen välillä on paljon ja niitä tarkasteltiin tässä opinnäytetyössä myös tarkemmin. Tavoitteena oli antaa seuroille kehitysideoita sosiaalisen median hyödyntämiseen ja avata sitä, miten siitä saadaan seuralle tehokas työkalu esimerkiksi markkinointiin.

Opinnäytetyön menetelmänä hyödynnettiin haastatteluita eri haastateltavilta, jotka ovat aktiivisesti urheiluseurojen sosiaalisen median toiminnassa. Haastateltavien avulla tuotiin esille eri sarjatasoja ja avattiin, miten sosiaalisen median käyttö eroaa eri sarjatasoilla. Eri lajien seurat otettiin myös huomioon haastatteluissa ja opinnäytetyössä. Haastattelujen pohjalta kerrottiin myös, miten toimintaa tulisi lähteä kehittämään. Opinnäytetyössä havainnollistettiin kuvien avulla, miten urheiluseurat toimivat sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyön johtopäätöksenä nähtiin sosiaalisen median käytön hyödyntäminen ratkaisevana tekijänä urheiluseurojen toiminnan kehittämisessä. Erot suomalaisten ja kansainvälisten huippuseurojen välillä olivat suuret. Haastattelut antoivat kuvaa, miksi toiminta varsinkin kotimaassa on vielä vajavaista. Suomalaiset urheiluseurat eivät sijoita tarpeeksi resursseja sosiaalisen median tekemiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste