Junior-sovelluskehittäjän kehityskaari : päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö
Teppo, Joona-Topias (2023)
Teppo, Joona-Topias
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938545
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938545
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli seurata noin 10 viikon ajan päiväkirjan avulla junior-tason ohjelmisto-kehittäjän arkea, kehittymistä sekä tarkastella seurantajakson ajalta ammattitaidon kehityskaarta. Opinnäytetyön seurantajaksolle oli valittu kolme teemaa, joiden avulla tarkastellaan työntekoa eri näkökulmista.
Opinnäytetyön rakenteessa esitellään aluksi opinnäytetyö yleisesti sekä sen tarkoitus ja tavoit-teet. Tämän jälkeen kuvataan nykytilanne ennen päiväkirjamuotoisen raportoinnin aloittamista. Nykytilanteen kuvauksen jälkeen esitellään yksitellen valittu teema, nostetaan teemaan keskei-sesti liittyviä katkelmia päiväkirjamerkinnöistä ja vedetään yhteen keskeiset asiat tietoperustasta, päiväkirjamerkinnöistä ja niistä saaduista havainnoista.
Raportin lopussa vedetään koko opinnäytetyöprosessi yhteen ja kerrataan keskeisen havainnot seurantajaksolta, sekä raportista. Tässä vaiheessa myös pohditaan opinnäytetyön vaiheita sekä tiivistetään analyysistä saadut havainnot.
Opinnäytetyön rakenteessa esitellään aluksi opinnäytetyö yleisesti sekä sen tarkoitus ja tavoit-teet. Tämän jälkeen kuvataan nykytilanne ennen päiväkirjamuotoisen raportoinnin aloittamista. Nykytilanteen kuvauksen jälkeen esitellään yksitellen valittu teema, nostetaan teemaan keskei-sesti liittyviä katkelmia päiväkirjamerkinnöistä ja vedetään yhteen keskeiset asiat tietoperustasta, päiväkirjamerkinnöistä ja niistä saaduista havainnoista.
Raportin lopussa vedetään koko opinnäytetyöprosessi yhteen ja kerrataan keskeisen havainnot seurantajaksolta, sekä raportista. Tässä vaiheessa myös pohditaan opinnäytetyön vaiheita sekä tiivistetään analyysistä saadut havainnot.