Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

B2B-yritykselle markkinoinnin strateginen suunnitelma

Mikkonen, Keni (2023)

 
Avaa tiedosto
mikkonen_keni.pdf (341.6Kt)
Lataukset: 


Mikkonen, Keni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122939189
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinoinnin strateginen suunnitelma Tekopojat Oy:lle. Markkinoinnin strateginen suunnitelma auttaa toimeksiantajaa uusien mahdollisuuksien tunnistamisessa, nykytilanteen selvittämisessä, markkinatitavoitteiden sekä markkinointistrategioiden määrittämisessä.

Opinnäytetyön päätavoitteena oli markkinoinnin strategisen suunnitelman laatiminen. Alatavoitteina oli selvittää toimeksiantajan vahvuudet sekä heikkoudet nykytila-analyysin avulla. Lisäksi opinnäytetyön alatavoitteena oli löytää toimeksiantajalle markkinointitavoitteet sekä näihin strategiat, kuinka ne saavutetaan. Markkinointitavoitteet olivat toimeksiantajalle vahvistaa oman yrityksensä asemaa tämän hetken markkinoilla sekä kasvattaa liiketoimintaansa. Markkinointistrategiaksi valittiin tavoitteiden saavuttamiseksi kilpailuedun esiin tuominen, kohderyhmän määritteliminen sekä yrityksen verkkosivujen päivittäminen. Opinnäytetyössä toimeksiantaja oli liminkalainen siirto- ja nostokuljetus Tekopojat Oy.

Opinnäytetyön tietoperusta osuudessa käsiteltiin kahta isompaa aihekokonaisuutta. B2B-markkinointia sekä markkinoinnin strategista suunnittelua. B2B-markkinoinnin tietoperustassa käsiteltiin markkinointia kokonaisuudessaan. Markkinoinnin strateginen suunnittelu sisältää SOSTAC-mallin, SWOT-mallin sekä 7P-mallin läpikäymistä. Tietoperusta laadittiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta, artikkeleista sekä verkkolähteistä.

Opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä eli ideana oli kehittää toimeksiantajan nykyistä liiketoimintaa. Kehittämistyön perusta ja toiveet hankittiin haastattelun muodossa.Haastateltava henkilö oli toimeksiantaja yrityksen toimitusjohtaja.

Kehittämistyön tuloksena toimeksiantajalle laadittiin markkinoinnin strateginen suunnitelma, jossa keskityttiin nykytilanne analyysiin, markkinointitavoitteisiin sekä markkinointistrategiaan. Toimeksiantajan yrityksen palveluita ja toimintaa pohdittiin myös 7P- mallin pohjalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste