Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut : artikkelikokoelma YAMK-opinnäytetöiden tuloksista
Tihinen, Maarit (2023)
Tihinen, Maarit
Lapin ammattikorkeakoulu
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-316-511-3
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-316-511-3
Tiivistelmä
Digiajan palvelujohtamisen YAMK-koulutuksessa opiskelijat tekevät opinnäytetyönsä monialaisissa pienryhmissä. Näin opinnäytetyöt tarjoavat opiskelijoille ainutlaatuisia oppimisympäristöjä, joissa opiskelijat pääsevät syventämään TKI-osaamistaan työelämäläheisesti monialaisessa työryhmässä verkostomaisesti ja virtuaalisesti toimien. Syksyllä 2022 yhteensä 35 opiskelijaa lähti työstämään opinnäytetöitään. Opiskelijoilta kerätyt aiheideat analysoitiin ja teemoitettiin kolmeen ryhmään: 1) Itseohjautuvat tiimit, 2) Digitaaliset palvelut ja asiakaskokemus ja 3) Vastuullisuus.
Digitaaliset palvelut ja asiakaskokemus -teemaryhmä tarkasteli yhteisessä tietoperustassaan digitaalisia palveluita asiakkaan tai loppukäyttäjän näkökulmasta. Julkaisussa esiteltävät opinnäytetyöt on tehnyt viidentoista (15) monialaisen opiskelijan ryhmä, joiden pohjakoulutukset ovat insinööri (AMK), restonomi (AMK), sairaanhoitaja (AMK), sosionomi (AMK) sekä tradenomi (AMK). Yhteisessä tietoperustassa teemaryhmä kuvaa opinnäytetyöartikkeleidensa keskeisimpiä käsitteitä ja aiheita. Opinnäytetyöprosessin edetessä kokoomajulkaisun otsikoksi täsmentyi Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut.
Digitaaliset palvelut ja asiakaskokemus -teemaryhmä tarkasteli yhteisessä tietoperustassaan digitaalisia palveluita asiakkaan tai loppukäyttäjän näkökulmasta. Julkaisussa esiteltävät opinnäytetyöt on tehnyt viidentoista (15) monialaisen opiskelijan ryhmä, joiden pohjakoulutukset ovat insinööri (AMK), restonomi (AMK), sairaanhoitaja (AMK), sosionomi (AMK) sekä tradenomi (AMK). Yhteisessä tietoperustassa teemaryhmä kuvaa opinnäytetyöartikkeleidensa keskeisimpiä käsitteitä ja aiheita. Opinnäytetyöprosessin edetessä kokoomajulkaisun otsikoksi täsmentyi Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut.