Markkinoinnin kehittäminen tekoälyn avulla
Ikävalko, Markus (2024)
Ikävalko, Markus
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401302248
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401302248
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia opas, jonka tarkoituksena oli laskea ihmisten kynnystä hyödyntää tekoälyä markkinoinnissa. Tavoitteena oppaassa oli käydä läpi muutamia tekoälysovelluksia, joita voi hyödyntää yrityksen markkinoinnissa. Tarkoituksena on siis selventää käyttäjälle, mitä jokin sovellus tekee ja miten sitä voi käyttää osana yrityksen markkinointistrategiaa.
Opinnäytetyön pohjautuu asiantuntijalähteisiin eri kirjoista sekä verkkosivuista. Raporttiosuudessa käytiin lyhyesti läpi tärkeitä termejä sekä sitä, millainen vaikutus tekoälyllä on nykyään markkinoinnin alalla. Raportissa käytiin myös läpi eri riskitekijöitä, joita tekoälyn yhteydessä voi ilmetä.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu opinnäytetyöraportista, joka sisältää muun muassa viitekehyksen ja johtopäätökset sekä sen tuotoksesta, jonka tarkoituksena on tuoda tekoäly lähestyttävämmäksi. Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuotoksena syntyi Canva-sovelluksella luotu opas. Oppaan avulla tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa helpottuu, kun ymmärtää, mitä eri sovellukset tekevät.
Opinnäytetyön pohjautuu asiantuntijalähteisiin eri kirjoista sekä verkkosivuista. Raporttiosuudessa käytiin lyhyesti läpi tärkeitä termejä sekä sitä, millainen vaikutus tekoälyllä on nykyään markkinoinnin alalla. Raportissa käytiin myös läpi eri riskitekijöitä, joita tekoälyn yhteydessä voi ilmetä.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu opinnäytetyöraportista, joka sisältää muun muassa viitekehyksen ja johtopäätökset sekä sen tuotoksesta, jonka tarkoituksena on tuoda tekoäly lähestyttävämmäksi. Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka lopputuotoksena syntyi Canva-sovelluksella luotu opas. Oppaan avulla tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa helpottuu, kun ymmärtää, mitä eri sovellukset tekevät.