Yrityksen sisäisen tilaisuuden konseptointi ja markkinointi
Heinonen, Päivi (2024)
Heinonen, Päivi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402112783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402112783
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on yrityksen sisäisen tapahtuman järjestäminen. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja toimeksiantajana on Suomen johtava finanssi-ryhmä.
Työn tarkoituksena on järjestää onnistunut, elämyksellinen tapahtuma, jolla tuetaan toimeksiantajayrityksen ketterää muutosmatkaa. Työssä selvitetään onnistuneen, yrityksen sisäisen tapahtuman järjestämisen malli, käydään läpi tapahtuman konseptoinnin teoriaa sekä tarkastellaan yrityksen sisäistä viestintää ja markkinointia. Lisäksi työssä kuvataan yrityksen sisäisen tapahtuman konseptoinnin ja markkinoinnin prosessit. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää, konseptoida, suunnitella ja markkinoida onnistunut yrityksen sisäisten tapahtumien jatkumo.
Työn teoreettisena viitekehyksenä toimii tapahtuman järjestäminen ja markkinointi. Työssä selvitetään teoreettisesti onnistuneen tapahtuman järjestämisen ja markkinoinnin prosessit. Teoriaperusta pohjaa pitkälti tapahtuma-alan ammattilaisen Helena Wallon (ent. Vallo) luomaan rekisteröidyn Onnistuneen tapahtuman mallin ®. Lisäksi teoriaosuudessa käydään läpi muutosviestinnän haasteita, tavoitteita ja mahdollisuuksia.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toimeksiantajalle konseptoidaan, suunnitellaan ja toteutetaan yrityksen sisäinen keskustelutilaisuuksien sarja sekä suunnitellaan ja toteutetaan tilaisuuksien markkinointi. Opinnäytetyö toteutettiin kevään 2022 aikana yhteensä seitsemässä keskustelutilaisuudessa. Tapahtumien tavoitteena oli herättää aikaisempia keskustelutilaisuuksia enemmän kiinnostusta ja tavoittaa laajempi yleisö.
Johtopäätöksissä pohditaan, kuinka tapahtuman järjestämisprosessi onnistui. Täyttyivätkö kaikki tapahtumille osoitetut tavoitteet ja kuinka hyvin onnistuttiin järjestämään yrityksen sisäinen, onnistunut tapahtuma. Pohdintaosion lopussa esitetään myös jatkotoimenpiteet sekä kehittämisehdotukset.
Työn tarkoituksena on järjestää onnistunut, elämyksellinen tapahtuma, jolla tuetaan toimeksiantajayrityksen ketterää muutosmatkaa. Työssä selvitetään onnistuneen, yrityksen sisäisen tapahtuman järjestämisen malli, käydään läpi tapahtuman konseptoinnin teoriaa sekä tarkastellaan yrityksen sisäistä viestintää ja markkinointia. Lisäksi työssä kuvataan yrityksen sisäisen tapahtuman konseptoinnin ja markkinoinnin prosessit. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää, konseptoida, suunnitella ja markkinoida onnistunut yrityksen sisäisten tapahtumien jatkumo.
Työn teoreettisena viitekehyksenä toimii tapahtuman järjestäminen ja markkinointi. Työssä selvitetään teoreettisesti onnistuneen tapahtuman järjestämisen ja markkinoinnin prosessit. Teoriaperusta pohjaa pitkälti tapahtuma-alan ammattilaisen Helena Wallon (ent. Vallo) luomaan rekisteröidyn Onnistuneen tapahtuman mallin ®. Lisäksi teoriaosuudessa käydään läpi muutosviestinnän haasteita, tavoitteita ja mahdollisuuksia.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toimeksiantajalle konseptoidaan, suunnitellaan ja toteutetaan yrityksen sisäinen keskustelutilaisuuksien sarja sekä suunnitellaan ja toteutetaan tilaisuuksien markkinointi. Opinnäytetyö toteutettiin kevään 2022 aikana yhteensä seitsemässä keskustelutilaisuudessa. Tapahtumien tavoitteena oli herättää aikaisempia keskustelutilaisuuksia enemmän kiinnostusta ja tavoittaa laajempi yleisö.
Johtopäätöksissä pohditaan, kuinka tapahtuman järjestämisprosessi onnistui. Täyttyivätkö kaikki tapahtumille osoitetut tavoitteet ja kuinka hyvin onnistuttiin järjestämään yrityksen sisäinen, onnistunut tapahtuma. Pohdintaosion lopussa esitetään myös jatkotoimenpiteet sekä kehittämisehdotukset.