Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskorttien laatiminen toimeksiantajayrityksen maksuliikenteeseen

Kokkoniemi, Henna (2024)

 
Avaa tiedosto
Kokkoniemi_Henna.pdf (593.3Kt)
Lataukset: 


Kokkoniemi, Henna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402132887
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen maksuliikennetiimin sisäistä ohjeistusta ja laatia asiakaskortit maksuliikennetiimin käyttöön. Asiakaskortteihin koottiin maksuliikenneprosessin kannalta olennaisia ja asiakkuuksiin hoitamiseen tarvittavia tietoja. Tarkoituksena oli, että asiakaskortteja hyödynnettäisiin toimeksiantajalla jatkossa tukena perehdytyksessä ja sijaistaessa sekä päivittäisen työn tukena. Työn toimeksiantajana toimii Monetra Oulu Oy.

Tietoperustassa käsitellään älykästä taloushallintoa ja taloushallinnon prosesseja. Aluksi perehdytään taloushallinnon digitalisaation kehitykseen ja automaation osa-alueisiin. Taloushallinnon prosesseja käsittelevässä luvussa maksuliikennettä käsitellään omassa alaluvussaan muita osaprosesseja tarkemmin, sillä työssä keskitytään vahvasti maksuliikenneprosessiin. Tietoperusta on koottu käyttämällä lähteinä pääosin alan kirjallisuutta, lainsäädäntöä sekä artikkeleita.

Opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämistehtävä, jonka lähestymistapana on konstruktiivinen tutkimus. Työssä on hyödynnetty teemahaastattelua, joka on laadullisen eli kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmä. Lisäksi pidettiin maksuliikennetiimin sisäisiä työpajoja, joiden avulla kartoitettiin tiimin jäsenten toiveita asiakaskortteihin liittyen.

Kehittämistehtävän tuloksena laadittiin asiakaskortit toimeksiantajan maksuliikennetiimin käyttöön hyödyntämällä Microsoft Excel -ohjelmaa. Näin kehitettiin tiimin sisäistä ohjeistusta asiakkuuksiin liittyen. Asiakaskortit tulevat opinnäytetyöprosessin päätyttyä toimeksiantajan päivitettäväksi, jotta tiedot pysyvät ajan tasalla. Jatkotutkimusehdotuksina opinnäytetyölle ovat muiden maksuliikenteen sisäisten ohjeiden päivittäminen sekä asiakaskorttien laatiminen toimeksiantajan muille osaprosesseille, sillä tässä opinnäytetyössä keskityttiin maksuliikenneprosessin kannalta olennaisiin tietoihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste