Animaation 12 periaatteen käyttö taisteluanimaatiossa
Oikarinen, Matleena (2024)
Oikarinen, Matleena
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402132878
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402132878
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään animaation 12 perusperiaatetta ja tutkitaan, kuinka niitä käytetään taisteluanimaatiossa, esimerkiksi elokuvissa ja videopeleissä.
Työn viimeisessä pääluvussa käsitellään animaatioprojektia, joka on tehty osana opinnäytetyötä. Animaatioprojektissa luotiin lyhyt taistelukohtaus kahden hahmon välille 3D-animaation keinoin Maya-animaatiosovelluksella. Projekti soveltaa edeltävien lukujen tietoa käytännössä.
Työn viimeisessä pääluvussa käsitellään animaatioprojektia, joka on tehty osana opinnäytetyötä. Animaatioprojektissa luotiin lyhyt taistelukohtaus kahden hahmon välille 3D-animaation keinoin Maya-animaatiosovelluksella. Projekti soveltaa edeltävien lukujen tietoa käytännössä.