Korvauspalveluiden alueellinen tuki : case LähiTapiola Vahinkoyhtiö
Vanhasaari, Saana (2024)
Vanhasaari, Saana
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402233388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402233388
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiön yritysasiakassegmentoinnin parantamiseksi. LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiön ja LähiTapiola-ryhmän kehittämistarpeiden ja organisaationmuutoksen pohjalta lähdettiin rakentamaan yritysasiakassegmentoinnin kehittämistä korvauspalveluissa.
Opinnäytetyön lähtökohta oli tuottaa LähiTapiola alueyhtiöille työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen tuotekortti. Tuotekortin sisältö tehtiin yksilöidysti alueyhtiölle.
Tutkimuksen lähestymistapa oli kvalitatiivisen tutkimusmenetelmän kautta toteutettu kehittämistyö. Tutkimuksessa on hyödynnetty LähiTapiola-ryhmän asiantuntijoita, sekä alueyhtiöiden palveluksessa työskentelevien henkilöiden ammattitaitoa.
Opinnäytetyön teoriapohjassa on käsitelty kehittämisen kannalta oleellista teoriaa. Lähteinä on käytetty kirjallisuutta sekä asiantuntijahaastatteluja. Opinnäytetyöllä on haettu vastauksia kysymyksiin: Minkälaista tukea alueyhtiö kaipaa Vahinkoyhtiön korvauspalveluilta? Millä konkreettisilla toimilla Vahinkoyhtiön korvauspalvelut voi tukea alueyhtiötä?
Johtopäätöksenä on todettava, että tutkimuksen myötä ymmärrys organisaation välisen yhteistyön tärkeydestä kasvoi. Tutkimuksessa saatiin kerättyä tietoa ja tuntemuksia siitä, minkälaista tukea alueyhtiöt tarvitsevat Vahinkoyhtiön korvauspalveluilta.
Opinnäytetyön lähtökohta oli tuottaa LähiTapiola alueyhtiöille työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen tuotekortti. Tuotekortin sisältö tehtiin yksilöidysti alueyhtiölle.
Tutkimuksen lähestymistapa oli kvalitatiivisen tutkimusmenetelmän kautta toteutettu kehittämistyö. Tutkimuksessa on hyödynnetty LähiTapiola-ryhmän asiantuntijoita, sekä alueyhtiöiden palveluksessa työskentelevien henkilöiden ammattitaitoa.
Opinnäytetyön teoriapohjassa on käsitelty kehittämisen kannalta oleellista teoriaa. Lähteinä on käytetty kirjallisuutta sekä asiantuntijahaastatteluja. Opinnäytetyöllä on haettu vastauksia kysymyksiin: Minkälaista tukea alueyhtiö kaipaa Vahinkoyhtiön korvauspalveluilta? Millä konkreettisilla toimilla Vahinkoyhtiön korvauspalvelut voi tukea alueyhtiötä?
Johtopäätöksenä on todettava, että tutkimuksen myötä ymmärrys organisaation välisen yhteistyön tärkeydestä kasvoi. Tutkimuksessa saatiin kerättyä tietoa ja tuntemuksia siitä, minkälaista tukea alueyhtiöt tarvitsevat Vahinkoyhtiön korvauspalveluilta.