Ohjeistus markkinointistrategian luomiselle : Kunnon Päivät Oy
Päivänsalo, Ilmari (2024)
Päivänsalo, Ilmari
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402293600
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402293600
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Kuntouttava kotipalvelu & fysioterapia Kunnon Päivät Oy:lle ohjeistus markkinointistrategian luomiseen. Ohjeistus luotiin selkeyttämään yrityksen seuraavan tilikauden markkinointia strategiaa hyödyntämällä. Yrityksessä on aiemmin tehty markkinointia, mutta ilman varsinaista strategiaa. Ohjeistus auttaa yritystä luomaan sen tämänhetkisiin tarpeisiin soveltuvan markkinointistrategian. Markkinointistrategia auttaa yritystä tavoittamaan kohderyhmät tehokkaammin, lisäämään yrityksen näkyvyyttä toimialallaan sekä lisäämään myyntiä tulevaisuudessa.
Markkinointistrategian ohjeistusta tukeva tietoperusta sisältää ajankohtaista ja tärkeää tietoa markkinoinnista sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella. Tietoperustassa käsiteltiin myös markkinointitoimenpiteitä ja työkaluja, jotka ovat olennaisia yhteistyöyrityksen kasvun kannalta.
Toiminnallisen osuuden tuloksena valmistui selkeä ja helposti ymmärrettävä ohjeistus markkinointistrategian luomiseen. Ohjeistus luotiin myös helposti muokattavaksi tulevaisuudessa, kun lisätoimenpiteet ovat markkinoinnin saralla ajankohtaisia. Ohjeistus pitää sisällään yrityksen tällä hetkellä tarvitsemat toimenpiteet, työkalut ja markkinointikanavat, jotka auttavat pientä yritystä kasvamaan.
Markkinointistrategian ohjeistusta tukeva tietoperusta sisältää ajankohtaista ja tärkeää tietoa markkinoinnista sosiaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella. Tietoperustassa käsiteltiin myös markkinointitoimenpiteitä ja työkaluja, jotka ovat olennaisia yhteistyöyrityksen kasvun kannalta.
Toiminnallisen osuuden tuloksena valmistui selkeä ja helposti ymmärrettävä ohjeistus markkinointistrategian luomiseen. Ohjeistus luotiin myös helposti muokattavaksi tulevaisuudessa, kun lisätoimenpiteet ovat markkinoinnin saralla ajankohtaisia. Ohjeistus pitää sisällään yrityksen tällä hetkellä tarvitsemat toimenpiteet, työkalut ja markkinointikanavat, jotka auttavat pientä yritystä kasvamaan.