Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän päivittäminen : Case: Lastentarvike Oy

Jäntti, Mikko; Koivisto, Kaija (2014)

 
Avaa tiedosto
Jantti_Mikko_ja_Koivisto_Kaija.pdf (327.0Kt)
Lataukset: 


Jäntti, Mikko
Koivisto, Kaija
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112016153
Tiivistelmä
Kuopiossa sijaitsevalla Lastentarvike-liikkeellä oli tarvetta selvittää, mistä potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa lastentarvikkeista ennen niiden hankintaa. Tämä tieto edesauttaa yritystä kohdentamaan markkinointiaan oikeisiin kanaviin ja oikealle kohderyhmälle.Oikean markkinointikanavan löytämisen tarkoituksena on yrityksen myynnin kasvu ja kanta-asiakkaiden lisääminen. Opinnäytetyömme tarkoituksena oli ratkaista toimeksiantajan ongelma, eli selvittää ne markkinointiviestintäkanavat, jossa yrityksen olisi kannattavinta mainostaa ja olla läsnä. Ongelman selvittämiseksi teimme kyselyn Kuopion alueen vanhemmille, jonka tarkoituksena oli selvittää mistä he etsivät tietoa lastentarvikkeista.

Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jolloin pyrkimyksenämme oli saada mahdollisimman paljon analysoitavia vastauksia kyselyymme. Kysely tehtiin Webropolin avulla ja vastaajat vastasivat siihen sähköisesti. Kyselyn linkki jaettiin viiteen vanhemmille suunnattuun Facebook-ryhmään. Kysely oli avoin, eli kuka tahansa linkin saanut pystyi vastaamaan siihen. Vastauksia saimme 302 kappaletta, joista 94 % oli naisten vastauksia. Kaikki vastaajat kuuluivat kohderyhmään, sillä jokainen heistä on joskus hankkinut lastentarvikkeita.

Tulosten pohjalta kehittelimme toimenpide-ehdotuksia toimeksiantajallemme. Toimenpide-ehdotukset pohjautuvat saatuihin tuloksiin, teoriaan sekä omiin havaintoihimme. Mielenkiintoista oli huomata sosiaalisen median vähäinen merkitys vastaajiin ja muiden, jopa tuntemattomien, ihmisten vaikutus ostopäätöksiin. Lisäksi kiinnitimme huomiota verkkosivujen tärkeyteen, sillä yli puolet vastaajista hyödyntää lastentarvikkeita myyvien yritysten verkkosivuja etsiessään tietoa lastentarvikkeista.

Toimenpide-ehdotusten lisäksi mietimme mahdollisia jatkotutkimuskohteita. Koska tutkimus oli rajattu koskemaan pääasiassa Savon aluetta, olisi mielenkiintoista tietää koko Suomen tilanne. Ehdotimme verkkosivujen päivitystä, joka on suuri projekti ja siinäkin olisi aihetta jatkotutkimukseen. Pohdimme myös työmme onnistumista ja mietimme, mitä olisimme tehneet toisin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste