Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelma tanssikoululle

Käki, Eevi (2024)

 
Avaa tiedosto
Kaki_Eevi.pdf (1.815Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Käki, Eevi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403063930
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda käyttökelpoinen asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelma kohdeyritykselle, Tanssikeskus Footlightille. Kehittämissuunnitelma luodaan hyödyntämällä teorioita markkinoinnin suunnittelusta, sekä palveluiden tuotteistamisesta.

Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää kaksi osa-aluetta, jotka toimivat pohjana toiminnalliselle tuotokselle. Ensimmäinen tietoperusta käsittelee markkinointia ja sen suunnittelua. Toinen tietoperusta käsittelee palveluiden tuotteistamista sekä asiakkaan vaiheita palvelun parissa. Molempien teoriaosioiden tarkoituksena on avata lopullisessa tuotoksessa hyödynnettyjä teorioita ja työkaluja. Opinnäytetyön teoriaosuudet ovat yleispäteviä, ja näin ollen soveltuvat eri toimialojen yritysten kehittämisen tueksi. Lopullinen tuotos keskittyy kuitenkin hyödyntämään teorioita toimeksiantajan toimialan analysointiin.

Toimeksiantajayritys tuotoksessa oli taiteenperusopetusta tarjoava tanssikoulu Tanssikeskus Footlight Pääkaupunkiseudulta. Tanssikeskus Footlight on perinteiset arvot omaava tanssikoulu, jonka uudistamisen ja kehittämisen tueksi tuotos on luotu. Toiminnallisen tuotoksen tavoitteena on tukea yrityksen asiakaskokemuksen kehittämistä hyödyntäen konkreettisia esimerkkejä.

Tuotoksesta käy ilmi, että asiakaskokemukseen vaikuttaa palvelupolun sujuvuus sekä yrityksen tarjoama. Palvelupolun vaiheisiin perehdytään toiminnallisessa tuotoksessa Service blueprint -mallin kautta, jonka avulla tarkastellaan kaikkia asiakkaan kontaktipisteitä palvelun parissa. Yrityksen sekä toimialan uhkia ja mahdollisuuksia puolestaan avataan SWOT-analyysissä. Malli auttaa havainnollistamaan uhkia ja mahdollisuuksia, joihin kehittämissuunnitelma pyrkii vastaamaan mahdollisimman kattavasti.

Opinnäytetyöprosessi toteutettiin välillä syyskuu 2023-tammikuu 2024.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste