JATKUVAN IT-PALVELUN TOISEN ASTEEN TUEN SIIRTO KAUKOHANKINTAAN : Tiedonsiirtoprojektin eri vaiheiden dokumentoiminen sekä palautteen merkitys ja sen huomioiminen tiedonsiirron eri vaiheissa
Sova, Hanna (2014)
Sova, Hanna
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112617043
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli dokumentoida IT-palvelun tiedonsiirtoprojektin eri vaiheet siirrettäessä asiakkaan jatkuvan palvelun toisen asteen tuki Suomesta kaukohankintaan Intiaan. Työssä seurattiin tiedonsiirtoprojektin eri vaiheita, tutkittiin osaamisen kehittymistä ja havainnoitiin palautteen annon merkitystä projektin aikana. Tutkimusmenetelminä käytettiin tapaustutkimusta ja kyselytutkimusta.
Kyselytutkimuksessa kaukohankintatiimi määritteli itse osaamisensa tason ennen tiedonsiirtoprojektia sekä sen jälkeen. He vastasivat myös sanallisiin kysymyksiin.
Tiedonsiirtoprojektin onnistumista arvioitiin palvelun laadun sekä palvelutasosopimuksen mittareiden perusteella. Molemmat mittarit pysyivät hyvällä tasolla koko projektin ajan sekä myös sen jälkeen. Käytetyllä menetelmällä kaukohankintatiimin osaamisen taso nousi joka alueella tiedonsiirtoprojektin aikana.
Opinnäytetyön tuloksena dokmentointiin tiedonsiirtoprojketissa sovellettu malli käytettäväksi myöhemmissä vastaavissa projekteissa.
Kyselytutkimuksessa kaukohankintatiimi määritteli itse osaamisensa tason ennen tiedonsiirtoprojektia sekä sen jälkeen. He vastasivat myös sanallisiin kysymyksiin.
Tiedonsiirtoprojektin onnistumista arvioitiin palvelun laadun sekä palvelutasosopimuksen mittareiden perusteella. Molemmat mittarit pysyivät hyvällä tasolla koko projektin ajan sekä myös sen jälkeen. Käytetyllä menetelmällä kaukohankintatiimin osaamisen taso nousi joka alueella tiedonsiirtoprojektin aikana.
Opinnäytetyön tuloksena dokmentointiin tiedonsiirtoprojketissa sovellettu malli käytettäväksi myöhemmissä vastaavissa projekteissa.