Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

LiikeAkatemian brändimielikuvan tutkiminen ja brändin kehittäminen

Petäsnoro, Iida-Mari; Rajala, Emilia (2014)

Avaa tiedosto
Petasnoro_Iida-MariJARajala_Emilia.pdf (939.4Kt)
Lataukset: 


Petäsnoro, Iida-Mari
Rajala, Emilia
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112717070
Tiivistelmä
Toteutamme opinnäytetyömme Lapin ammattikorkeakoulussa Tornion kampuksella toimivalle LiikeAkatemialle, jossa opiskellaan käytännönläheisesti tiimiyrityksissä. Tavoitteenamme on tutkia LiikeAkatemian aikaisempaa brändimarkkinointia, ja sen vaikutusta nykyisen brändimielikuvan tilaan liiketalouden opettajien ja opiskelijoiden keskuudessa. Näiden tutkimustulosten perusteella esitämme brändin kehittämiseen liittyviä kehitysideoita.

Työn teoreettinen viitekehys on koottu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä Internet-lähteistä. Opinnäytetyömme teoriaosuudessa esittelemme LiikeAkatemian, avaamme brändin käsitteen, kerromme sen merkityksestä yrityksissä ja organisaatioissa, sekä brändin rakentamisesta ja kehittämisestä. Kerromme myös, mitä brändimielikuva tarkoittaa. Nämä teoriat taustoittavat tutkimustamme.

Keräsimme tutkimusaineiston laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmän avulla. LiikeAkatemian valmentajia ja henkilökuntaa haastattelimme käyttäen teemahaastattelua, jotka äänitimme ja litteroimme myöhemmin. Liiketalouden opettajilta ja opiskelijoilta keräsimme tietoa käyttäen paperista kyselylomaketta.

Tutkimuksessa saimme selville, että LiikeAkatemialle luotu brändi vastaa hyvin Lapin ammattikorkeakoulun liiketalouden opettajien ja opiskelijoiden mielikuvia. Suurin osa mielikuvista oli positiivisia, mutta tuloksissa oli havaittavissa myös pientä hajontaa. Saimme paljon hyvää tietoa LiikeAkatemian aikaisemmasta markkinoinnista ja brändin tämänhetkisestä tilasta. Tulosten pohjalta esitimme erilaisia kehitysideoita, joilla brändiä voidaan vahvistaa entisestään ja lisätä sen näkyvyyttä. Toivomme, että opinnäytetyöstämme on hyötyä LiikeAkatemian brändin tulevassa kehittämisessä. Tutkimuksemme pohjalta voisi tehdä myös jatkotutkimuksen, jossa tutkittaisiin LiikeAkatemian brändimielikuvaa koulun ulkopuolella, Meri-Lapin alueen yrittäjien ja asukkaiden keskuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste