Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lasten ulkovaatteiden kevät-kesämalliston seinäesillepano-ohje : case: Reima Oy

Järvenoja, Annika (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Annika Jarvenoja_ vestonomi_ilman liitetta docx.pdf (3.410Mt)
Lataukset: 


Järvenoja, Annika
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318160
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Reima Oy:lle. Työn tavoitteena oli kerätä asiakkaiden mielipiteitä lasten ulkovaatteiden seinäesillepanoista. Tutkimuksen pohjalta tehtiin seinäesillepano-ohje kevät-kesämallistolle. Reiman omat myymälät sijaitsevat pääosin Kiinassa, Suomessa ja Venäjällä. Kevät-kesämalliston tuotteiden vaihtelevuus välikausivaatteista ohuisiin aurinkosuojavaatteisiin koettiin myymälässä haasteelliseksi. Tavoitteena on tutkia lisäksi, mistä maiden kulttuurien eroavaisuudet johtuvat, ja miten ne vaikuttavat myymälän seinällä olevaan esillepanoon.

Teoriaosassa käsiteltiin esillepanojen teoriapohjaa ja seinäkalusteen käyttöä. Kulttuurin tutkimiseen valittiin mahdollisimman ulkovaatteisiin sopiva tapa käsitellä kulttuurieroja.

Työn tutkimusosassa toteutettiin asiakaskysely verkossa. Tähän saatiin Suomesta paljon vastauksia. Venäjällä ja Kiinassa kyselyä ei saatu liikkeelle asiakkaille saakka. Tästä johtuen kulttuurieroja selvitettiin syvemmin, ja koska tuote on ulkovaate, tutkittiin myös sään eroavaisuuksia. Näistä löydettiin arvokasta tietoa, joka on hyvin sovellettavissa ohjeistukseen.

Lopputuloksena selvisi muutamia linjoja seinäesillepano-ohjeistuksen tekoon. Seinällä oleva markkinointimateriaali lisää oleellisesti asiakkaan kiinnostusta esillepanokokonaisuuteen. Myymälätyypeillä taas oli asiakkaiden mukaan vähemmän merkitystä esillepanojen eroihin. Seinä pysyy siistinä, kun tuotteet ripustetaan henkareille viikkaamisen sijaan. Ulko- ja väliasuja sekä asusteita olisi hyvä olla esillä yhdessä, mutta selkeästi ryhmitellen. Kokonaisia asusteseiniä on hyvä olla myös erikseen. Seinien ylimmät asusterivit ovat usein äideille liian korkealla. Tämä huomioitiin ohjeistuksessa. Maiden välisistä eroista selvisi, että kesä on Kiinassa pidempi kuin Venäjällä ja Suomessa, joten etunäyttöjä lisättiin kesätuotteiden pitkän esilläoloajan vuoksi. Kiinassa ja Venäjällä tuotteet voidaan jakaa myymälöissä esillepanoissa erikseen tyttöjen ja poikien puoliksi. Suomessa voi tehdä myös unisex-esillepanoja.

Tutkimuksen pohjalta toteutettiin esillepano-ohjeen tekniset yleisohjeet tuotteiden ja markkinointimateriaalin sijoittelusta seinäkalusteille. Esillepano-ohje on opinnäytetyössä salaisena liitteenä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste