• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Koulusosionomi : Koulusosionomin työnmallintaminen Kirkonsalmen alakoululla

Aho, Maarit; Heinonen, Jenni; Korhonen, Marja; Rönkkö, Merja (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Koulusosionomi Kirkonsalmen alakoululla.pdf (629.4Kt)
Lataukset: 


Aho, Maarit
Heinonen, Jenni
Korhonen, Marja
Rönkkö, Merja
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120518658
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen kehittämistyö, joka toteutettiin yhteistyössä Kirkon-salmen alakoulun kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena on mallintaa sosionomin (AMK) työn-kuvaa ja toteuttaa koulusosionomin työtä alakoululla. Koulun toiveen mukaisesti tavoittee-na oli vahvistaa alkuopetuksessa olevien oppilaiden itsetuntoa sekä ryhmäytymisen- ja yhteistyötaitoja. Ensimmäisen luokan aloittaminen on lapselle ja perheelle haastava tilan-ne. Koululaiset tarvitsevat kuuntelijaa ja "rinnalla kulkijaa". Varhaisen tuen tarpeen havait-seminen ja tuen tarjoaminen on ennalta ehkäisevää työtä, johon koulusosionomi pyrkii päivittäisellä läsnäolollaan.

Työ on sekä toiminnallinen että tutkimuksellinen kokonaisuus, joka toteutettiin havain-noimalla ja keräämällä palautetta. Aineistoa kerättiin toimintaan osallistuvilta oppilailta, huoltajilta ja opettajilta sekä omista kokemuksista ja havainnoista.

Koulusosionomi-toiminta todettiin tarpeelliseksi, siitä oli apua oppilaille, opettajille ja per-heille. Koulusosionomi mallinnusta voidaan jatkossa käyttää myös muissa Iisalmen alakou-luissa koulujen tarpeiden mukaisesti.

Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä on sosiaalipedagogiikka, sosiokulttuurinen innostaminen, yhteisöllisyys ja perheen tukeminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus