Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokaupan analysointi monikanavaisessa käyttötavarakaupassa : Ohjeistus onnistuneen sisältöstrategian luomiseen ja verkkokauppa-analytiikkaan

Turunen, Emilia (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_verkkokaupan_analysointi.pdf (3.537Mt)
Lataukset: 


Turunen, Emilia
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120318118
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli perehdyttää lukija monikanavaiseen ajattelutapaan, verkkokaupan analytiikkaan sekä sisältöstrategiaan ja -markkinointiin. Lisäksi opinnäytetyön toiminnallisena osuutena oli tarkoitus luoda ohjeistus verkkokauppa-analytiikkaan sekä onnistuneen sisältöstrategian luomiseen. Tarkoituksena oli tehdä selkeä ohjeistus siitä, miten päästä alkuun verkkokaupan seurantaan ja sisältöstrategiaan liittyvissä toimenpiteissä.

Työn viitekehyksessä on käsitelty monikanavaisuutta, verkkokauppaa, sisältöstrategiaa sekä verkkokaupan analysointia ja mittaamista. Käsiteltävät aiheet liittyvät oleellisesti toisiinsa ja osoittavat niitä kaikkia tarvittavan aidossa monikanavaisuudessa.

Toiminnallinen tutkimusmenetelmä tuki työn lopullista päämäärää, eli ohjeistuksen luomista viitekehyksen pohjalta. Viitekehyksen pohjana käytetty aineisto oli pääpainoltaan alan kirjallisuutta sekä erilaisia ajankohtaisartikkeleita. Aineiston pohjalta syntynyt teksti on osin vuorovaikutteista, jossa teoria yhdistyy käytäntöön.

Työn johtopäätöksenä todettiin, että aito monikanavaisuus vaatii kaikkien eri kanavien saumatonta yhteistyötä, jonka tärkeimpiä osia ovat sekä verkkokaupan analysoinnin hyödyntäminen yrityksen kaikessa toiminnassa, että toimiva sisältöstrategia. Yritys ei voi menestyä monikanavaisella strategialla, jos asiakkaiden toimintaa verkossa ei ymmärretä. Vasta analytiikan ja onnistuneen sisältöstrategian avulla asiakkaiden toimintaa pystytään aidosti ymmärtämään ja ohjaamaan kaikissa eri kanavissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste