Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Onko hankkeiden jälkeistä elämää? : yhdistyksen kulttuurihyvinvointipalvelujen markkinoinnin ja myynnin mahdollisuudet

Campomanes, Riikka (2014)

 
Avaa tiedosto
Riikka_Campomanes.pdf (928.9Kt)
Lataukset: 


Campomanes, Riikka
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120518661
Tiivistelmä
Hankkeissa kehitettyjen kulttuurillisten hyvinvointipalveluiden markkinointi ja myynti on yhdistyksissä haasteellista. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittään, miten yhdistyksen kulttuurihyvinvointipalvelutuotantoa on kehitettävä ja palveluja tuotteistettava niin, että edistetään palveluiden markkinointia ja myyntiä.

Tässä työssä selvitetään yhdistysten hyvinvointipalveluiden markkinoinnin haasteita ja myynnin kipupisteitä. Vertailukehittämisen avulla haetaan ratkaisuja haasteisiin ja potentiaalisten ostajatahojen haastattelujen avulla selvitetään mitä, miksi ja miten palveluja ostetaan.
Kehittämishankkeena tuotteistetaan kolme uutta tanssitaidelähtöistä työpajaa tuoteperheeksi ja näihin työpajoihin innovoidaan niin sanotut hyvinvointilupaukset. Työ tehdään Läntiselle tanssin aluekeskukselle, joka on yksi kuudesta valtakunnallisista tanssin aluekeskuksista. Kehittämishankkeen lähestymistapana on toimintatutkimus, joka sopii työelämälähtöisyyden ja syklisyyden takia hyvin tuotteistamisenprosessiin.

Tämän työn tärkeimpänä tuloksena on syntynyt uusi kulttuurinen hyvinvointipalvelu vastaamaan yhdistyksen tavoitteisiin. Palvelussa on huomioitu sekä maksavan asiakkaan, että loppukäyttäjän tarpeet sekä markkinoinnin kilpailukeinot. Näillä toimenpiteillä uudelle hyvinvointipalvelulle on luotu markkinoinnin ja myynnin mahdollisuus. Tuloksissa esitellään markkinointia ja myyntiä edistävät konkreettiset toimenpide-ehdotukset. Työn myötä tilaajan palvelutoiminta on kirkastunut niin yhdistyksen sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Hankkeiden jälkeinen elämä on siis mahdollista, kunhan markkinoinnin ja myynnin mahdollistaminen huomioidaan tuotteistamisvaiheessa. Moni muukin asia vaikuttaa hankkeiden jälkeiseen elämään ja myös niitä asioita pohditaan tässä työssä. Vaikka tässä kehittämishankkeessa keskitytään tanssin hyvinvointipalveluihin, ovat työn tavoitteet ja tulokset sovellettavissa kaikkiin taidelähtöisiin hyvinvointipalveluihin. Tästä työstä on hyötyä myös muille samojen kysymysten äärellä oleville kulttuurihyvinvointipalveluiden kentällä työskenteleville yhdistyksille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste