Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun kehittäminen- tavoitteena asiantuntijuus

Martikainen, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
Martikainen_Hanna.pdf..pdf (600.9Kt)
Lataukset: 


Martikainen, Hanna
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919168
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää Sokoksen naisten sisäpukeutumisen asiakaspalvelijan ammattitaidon kehittämisen tarve asiantuntijuuteen pääsemiseksi selvittämällä asiakaspalvelun kehittämisen tarpeet. Työn tarkoitus oli löytää keinoja vahvistamaan asiakaspalvelua ja auttaa kohdeyritykseni palvelukokonaisuutta koventuvaa kilpailutilannetta vastaan tasapuolisen ja ammattitaitoisen asiakaspalvelun voimin.

Tutkimukseni toteutin kvantitatiivisen sekä kvalitatiivisen tutkimuksen tutkimustapoja apuna käyttäen. Tutkimus perustui kohdeyritykseni ennalta tutkimaan tietoon, asiakkaiden tämän hetkiseen antamaan kokemusperäiseen tietoon sekä asiakaspalvelijoiden suullisesti sekä kirjallisesti antamaan tietoon.

Tutkimuksen edetessä muodostui näkemys asiakaspalvelun asiantuntijuuden saavuttamisen olevan haastava tehtävä. Ammattitaito ja palvelun onnistuminen vaativat asiakaspalvelijalta ison sydämen, erikoisosaamisen tietoa ja taitoa sekä vilpittömän halun auttaa.

Asiakaspalvelijan on hallittava jopa stressaavan paljon taitoja ja tietoja. Todellisuudessa asiakaspalvelija ohjaa asiakasta oman organisaation antamien ohjeistuksien mukaan unohtaen oman roolinsa. Tällöin voidaan sanoa asiakaspalvelijan tarvitsevan myös näyttelijän lahjojakin haastavassa työssään.

Tuloksista ilmeni myös, että kohdeyritykseni asiakaspalvelijoilla on hallussa vahva tieto- ja taitopohja asiakkaan tarpeisiin vastaamaan. Asiakaskentällä työskentelevä henkilökunta on pääsääntöisesti asiakkaan asiantuntijuuden mittarissa asiantuntijoita, vaikka asiakaspalvelijat ovat omalle työlleen kriittisempiä. Tärkeimmät ominaisuudet asiantuntijalla olivat asiakkaiden mielestä asennoituminen asiakkaan asemaan sekä rehellinen ja ideoita antava, asiakkaan huomioiva, asiakaspalvelu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste