Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Eläkeläiset hotelliasiakkaina

Kuusirati, Petra (2014)

 
Avaa tiedosto
Kuusirati_Petra.pdf (419.0Kt)
Lataukset: 


Kuusirati, Petra
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121119400
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia eläkeläisiä hotelliasiakkaina. Tavoitteena oli selvittää minkälaisia hotelliasiakkaita sekä matkailijoita eläkeläiset ovat, mitä he odottavat hotelleilta ja niiden palveluilta sekä mitä hotellien palveluita he käyttävät eniten. Tutkimustulosten avulla on mahdollista kehittää hotellien palveluita eläkeläisille mieleisimmiksi sekä hotellien on mahdollista saada ideoita, millä tavoin eläkeikäisiä asiakkaita saataisiin houkuteltua juuri heidän hotelliinsa. Työn teoriaosuus koostuu neljästä eri osiosta. Ensimmäisenä käsittelen stereotyyppista eläkeläismatkustajaa: minkälainen hän on. Toisessa osassa kerron aiemmista samaan aiheeseen liittyvistä tutkimuksista. Kolmas osa kertoo työssäni yleisimmin käytetyistä määritelmistä. Viimeisessä osasssa kerron mitä palveluita eläkeläisille on jo tarjota matkailun saralla ja miten niitä voidaan kehittää eri matkailuyrityksissä. Tuloksien perusteella eläkeläiset matkustavat mieluiten isommassa ryhmässä sekä valitsevat hotellin mieluiten hinnan perusteella. Hotellihenkilökunnan kertomana myös erilaiset kanta-asiakaskortit ovat suosittuja ja usein hotellin valintaan saattavat vaikuttaa myös erilaiset kanta-asiakasohjelmat. Eläkeläiset matkustavat harvoin, mutta tällöin isompi ryhmä tai puolison kanssa matkustaminen tuo turvaa. Varaukset tehdäänkin yleensä perinteisin keinoin ja suosituimmaksi keinoksi selvisi puhelimen kautta tehdyt varaukset. Hotellihenkilökunnalle suunnattuun kyselyyn vastannut henkilö osasi myös kertoa, että joskus varaus on tehty jopa perinteisellä kirjeellä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste