Sisäinen viestintä - Case Prisma Vaasa
Valtari, Sanna-Mari; Vuorenmaa, Katja (2014)
Valtari, Sanna-Mari
Vuorenmaa, Katja
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121119443
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121119443
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on tutkia Vaasan Prisman sisäistä viestintää. Tarkoituksena on tutkia, kuinka sisäinen viestintä toimii henkilöstön näkökulmasta. Tutkimuksen teoriaosuudessa perehdytään sisäisen viestinnän keskeisiin teorioihin. Tutkimuksen empiirisessä osuudessa käsitellään tutkimustuloksia ja niiden perusteella tehtyjä johtopäätöksiä ja tutkimuksen validiteettia ja reliabiliteettia. Lopuksi kootaan tuloksista yhteenveto sekä pohditaan kehitysideoita. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena kyselylomakkeiden avulla. Tutkimustulokset osoittivat, että sisäisessä viestinnässä olisi vielä parantamisen varaa. Yrityksen suurimmiksi ongelmiksi osoittautuivat perehdyttämisen puutteellisuus sekä viestien tavoittaminen. Järjestelmällinen perehdytys auttaisi henkilöstöä työskentelyssä. Viestien perille saaminen lisäisi yhteishengen luontia sekä auttaisi asiakkaiden ammattimaisessa palvelemisessa.