Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändiä tukeva TikTok-suunnitelma Stormbreaker-yhtyeelle

Kokkonen, Anni (2024)

 
Avaa tiedosto
Kokkonen_Anni.pdf (653.3Kt)
Lataukset: 


Kokkonen, Anni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403265226
Tiivistelmä
Vahva ja selkeä brändikuva auttaa yhtyeitä jäämään paremmin yleisön mieleen musiikkinsa ohella. Vaivattomasti tunnistettavan brändin avulla bränditietoisuus kohderyhmän parissa lisääntyy helpommin, mikä auttaa yhtyeitä houkuttelemaan uutta yleisöä musiikkinsa äärelle ja ajan kuluessa kerryttämään uskollista kuuntelijakuntaa. Tutkimuksen tavoitteena oli kehittää toimeksiantaja Stormbreaker-yhtyeen brändikuvasta selkeä kokonaisuus ja luoda sitä tukeva TikTok-suunnitelma bränditarinankerrontatyökalua hyödyntäen. TikTok-suunnitelman tarkoitus oli saada yhtyeen brändi TikTok-alustalla esille yhdistämällä brändiä tukeviin sisältöteemoihin yhtyeelle määritellyt brändielementit.

Opinnäytetyö oli laadullinen tutkimus, jonka lähestymistavaksi valikoitui toimintatutkimus. Tutkimusmenetelmänä käytettiin aivoriihimenetelmää, eli aineisto kerättiin ryhmäkeskustelun ja -kirjoittamisen keinoin. Teoreettinen viitekehys muodostui kolmesta teemasta, jotka olivat brändi, bränditarinankerronta ja TikTok. Näihin teemoihin liittyvä tutkimustieto kerättiin kirjallisuudesta sekä Internet-lähteistä.

Tutkimuksen tuloksena Stormbreaker-yhtyeelle määriteltiin sen brändielementit, luotiin ydintarina ja listattiin TikTok-sisältöteemoja, jotka tukevat yhtyeen brändiä. Tulosten pohjalta yhtyeelle luotiin TikTok-suunnitelma, jonka toteuttaminen käytännössä auttaa yhtyettä bränditietoisuutensa lisäämisessä TikTok-alustalla. Tuloksissa korostui brändiä kuvaavien adjektiivien, sekä samaistuttavuuden ja aitouden esille tuomisen tärkeys TikTok-suunnitelman sisällöissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste