Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma teollisuusalan yritykselle X : tunnettuuden ja näkyvyyden lisääminen digimarkkinoinnin avulla

Karvonen Penttilä, Kristiina (2024)

 
Avaa tiedosto
Karvonen_Penttila_Kristiina.pdf (2.552Mt)
Lataukset: 


Karvonen Penttilä, Kristiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404055802
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointisuunnitelman ja uusien verkkosivujen luonti teollisuusalan yritykselle X. Opinnäytetyössä tutkittiin Pohjois-Suomessa toimivalle puuntuotannon yritykselle sopivia markkinointikeinoja. Päätutkimuskysymyksenä oli, miten case yritys voisi saada näkyvyyttä ja tunnettuutta digitaalisen markkinoinnin kanavissa. Tavoitteena oli toteuttaa tutkimuskysymysten mukaisesti tapausyritykselle selkeä markkinointisuunnitelma, jota he voivat lähteä toteuttamaan matalalla kynnyksellä. Tapausyrityksellä ei ennestään ollut markkinointisuunnitelmaa eikä sosiaalisen median kanavia.

Teoriaosuudessa opinnäytetyössä käsiteltiin markkinoinnin eri käsitteitä ja keinoja, jotka tukivat sitten tuotosten toteutumista. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimusotetta. Toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajan kanssa keskusteltiin yrityksen liiketoiminnasta ja sen tavoitteista. Opinnäytetyössä käytettiin puolistrukturoitua menetelmää teemahaastattelun merkeissä, joka toteutettiin kahdelle teollisuusalan ammattilaiselle. Näiden haastatteluiden pohjalta luotiin someopas tapausyritykselle

Markkinointisuunnitelman toteutukseen selvitettiin alussa tapausyrityksen lähtökohdat, ja tämän pohjalta osana opinnäytetyötä sekä yhtenä toiminnallisena osuutena yritykselle luotiin uudet ja nykyaikaiset verkkosivut, jotka palvelevat heidän tarpeitaan paremmin. Toiminnallisena tuotoksena yritykselle luotiin myös somestrategia, markkinoinnin vuosikello sekä kahdenkuukauden somekalenteri. Tuotokset auttavat yritystä toteuttamaan sosiaalisen median markkinointia suunnitelmallisesti ja johdonmukaisesti, sekä he saavat osviittaa siitä, mitä sisällöntuotanto voisi olla. Tuotokset osoittavat, että on tärkeää ymmärtää digitaalinen markkinointi ja sen suunnittelu kokonaisvaltaisesti sekä ottaa verkkosivuissa huomioon sen sisältö, hakukoneoptimointi, käytettävyys sekä visuaalinen ulkoasu. Nämä tukevat digitaalista läsnäoloa, sekä sen myötä yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Opinnäytetyön avulla tapausyrityksellä on valmiudet toteuttaa digitaalista markkinointia uusien verkkosivujen ja sosiaalisen median oppaan myötä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste