Virtuaalisten ympäristöjen luonti LED-volyymille
Leppänen, Kasper (2024)
Leppänen, Kasper
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404166730
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404166730
Tiivistelmä
Virtuaalituotantoa pyritään jatkuvasti kehittämään eteenpäin ja luomaan uudenlaisia työkaluja sisällöntuottamista varten. Tässä opinnäytetyössä esitelläänkin eri keinoja luoda virtuaalisia ympäristöjä ja avataan niiden tuomia mahdollisuuksia sekä haasteita. Työssä käydään lopulta tarkemmin, mikä merkitys 3D-mallintamalla tuotetuilla virtuaalisilla ympäristöillä on, mitä niissä on hyvä ottaa huomioon ja millaisiin käyttötarpeisiin ne soveltuvat.
Toiminnallisessa osuudessa rakennettaan kokonaan 3D-mallinnettu ympäristö ja käytetään osittain opinnäytetyössä mainittuja keinoja luoda sisältöä sitä varten. Lopuksi projekti tuodaan pelimoottoriin, jonka avulla se esitellään LED-volyymillä.
Opinnäytetyön tarkoitus on luoda käsitys siitä, millä eri tavoin virtuaalisia ympäristöjä voidaan luoda virtuaalituotannossa, ja antaa lisäinformaatiota alasta kiinnostuneille.
Toiminnallisessa osuudessa rakennettaan kokonaan 3D-mallinnettu ympäristö ja käytetään osittain opinnäytetyössä mainittuja keinoja luoda sisältöä sitä varten. Lopuksi projekti tuodaan pelimoottoriin, jonka avulla se esitellään LED-volyymillä.
Opinnäytetyön tarkoitus on luoda käsitys siitä, millä eri tavoin virtuaalisia ympäristöjä voidaan luoda virtuaalituotannossa, ja antaa lisäinformaatiota alasta kiinnostuneille.