Yhteisömanageroinnin strategiset edut
Lohiluoma, Johanna (2024)
Lohiluoma, Johanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404257720
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404257720
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja parantaa yhteisömanagerointia Excellence Finlandilla, joka on monialainen organisaatioiden ja asiantuntijoiden verkosto. Pääkysymys keskittyy selvittämään, miten yhteisömanagerointi voi strategisesti parantaa jäsentyytyväisyyttä ja kasvattaa yhteisön houkuttelevuutta. Excellence Finland perustettiin vuonna 1966 ja on pitkään tukenut suomalaisten organisaatioiden laatuajattelua ja kilpailukykyä. Yhdistyksen monialainen ja laaja jäsenpohja luo uniikkeja haasteita yhteisömanageroinnille.
Erityistä huomiota kiinnitetään jäsenten arvostamien palveluiden tunnistamiseen, jäsenkokemuksen parantamiseen palvelumuotoilun kautta, viestinnän ja osallistumisen tehostamiseen sekä yhteisömanageroinnin rooliin jäsenyritysten strategisten aloitteiden tukemisessa. Lisäksi selvitys tarjoaa konkreettisia suosituksia ja toimintamalleja, jotka tukevat Excellence Finlandin yhteisön vetovoimaa ja jäsenten sitoutumista.
Opinnäytetyön tietopohja käsittelee yhteisömanageroinnin strategisia etuja ja haasteita, mukaan lukien brändin hallinnan merkityksen ja yhteisöllisten arvojen luomisen tärkeyden. Selvityksessä korostetaan yhteisömanageroinnin merkitystä modernissa liiketoimintaympäristössä, jossa verkostot ja yhteisöllinen toiminta muodostavat keskeisen osan organisaatioiden menestystä ja kilpailukykyä.
Erityistä huomiota kiinnitetään jäsenten arvostamien palveluiden tunnistamiseen, jäsenkokemuksen parantamiseen palvelumuotoilun kautta, viestinnän ja osallistumisen tehostamiseen sekä yhteisömanageroinnin rooliin jäsenyritysten strategisten aloitteiden tukemisessa. Lisäksi selvitys tarjoaa konkreettisia suosituksia ja toimintamalleja, jotka tukevat Excellence Finlandin yhteisön vetovoimaa ja jäsenten sitoutumista.
Opinnäytetyön tietopohja käsittelee yhteisömanageroinnin strategisia etuja ja haasteita, mukaan lukien brändin hallinnan merkityksen ja yhteisöllisten arvojen luomisen tärkeyden. Selvityksessä korostetaan yhteisömanageroinnin merkitystä modernissa liiketoimintaympäristössä, jossa verkostot ja yhteisöllinen toiminta muodostavat keskeisen osan organisaatioiden menestystä ja kilpailukykyä.