Positiivisen mielenterveyden elementit - sosiaalisen median julkaisu
Keränen, Milla; Lampén, Jonna (2024)
Keränen, Milla
Lampén, Jonna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069440
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069440
Tiivistelmä
Kehittämistyönä teimme sosiaalisen median julkaisun nuorille positiivisen mielenterveyden elementeistä. Toimeksiantajanamme toimii KATE – Kainuun mielenterveysohjelma -hanke, jonka tavoitteena on edistää Kainuun hyvinvointialueen asukkaiden mielenterveyttä, hyvinvointia ja toimintakykyä hyödyntäen osalli-suutta sekä yhteisöllisyyttä.
Tarkoituksenamme on tehdä sosiaalisen median julkaisun muodossa kooste, positiivisen mielenterveyden käsitteestä ja sen sisältämistä elementeistä, jotka edistävät nuorten mielenterveyttä.
Työn tavoitteena on edistää nuorten mielenterveyttä.
Tutkimustehtävänämme on: 1. Minkälainen sosiaalisen median julkaisu edistää nuorten mielenterveyttä?
Julkaisupaikoiksi olemme miettineet esimerkiksi Kainuun ammattiopiston tai Kajaanin ammattikorkeakoulun somekanavia.
Kehittämistyössämme käytimme tuotteistamisprosessia, jonka vaiheita ovat kehittämistarpeen tunnistami-nen, ideavaihe, luonnosteluvaihe, kehittelyvaihe sekä viimeistelyvaihe.
Koemme tärkeäksi aiheeksi edistää nuorten mielenterveyttä riittävän varhaisessa vaiheessa, jotta mielen-terveys vahvistuu. Haluamme antaa nuorille vinkkejä, kuinka vahvistaa positiivista mielenterveyttä ja mitä elementit käytännössä ovat. Positiivinen mielenterveys tukee nuoren arjessa jaksamista ja suojaa mahdolli-sissa elämän vastoinkäymisissä.
Tarkoituksenamme on tehdä sosiaalisen median julkaisun muodossa kooste, positiivisen mielenterveyden käsitteestä ja sen sisältämistä elementeistä, jotka edistävät nuorten mielenterveyttä.
Työn tavoitteena on edistää nuorten mielenterveyttä.
Tutkimustehtävänämme on: 1. Minkälainen sosiaalisen median julkaisu edistää nuorten mielenterveyttä?
Julkaisupaikoiksi olemme miettineet esimerkiksi Kainuun ammattiopiston tai Kajaanin ammattikorkeakoulun somekanavia.
Kehittämistyössämme käytimme tuotteistamisprosessia, jonka vaiheita ovat kehittämistarpeen tunnistami-nen, ideavaihe, luonnosteluvaihe, kehittelyvaihe sekä viimeistelyvaihe.
Koemme tärkeäksi aiheeksi edistää nuorten mielenterveyttä riittävän varhaisessa vaiheessa, jotta mielen-terveys vahvistuu. Haluamme antaa nuorille vinkkejä, kuinka vahvistaa positiivista mielenterveyttä ja mitä elementit käytännössä ovat. Positiivinen mielenterveys tukee nuoren arjessa jaksamista ja suojaa mahdolli-sissa elämän vastoinkäymisissä.