Rexel Finland Oy tukkuliikkeen verkkokauppa
Koskinen, Jere (2024)
Koskinen, Jere
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079920
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079920
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty Rexel Finland Oy:n toimeksiannosta. Rexel Finland Oy on suomalainen sähkötukkukauppa, joka tarjoaa asiakkailleen tuotteita, palveluita ja ratkaisuja. Opinnäytetyön tavoitteena oli keskittyä Rexel Finland Oy:n verkkokaupan myynnin parantamiseen. Työn tarkoituksena oli selvittää, millaisilla keinoilla verkkokaupan myyntiä voitaisiin kasvattaa. Opinnäytetyössä hyödynnettiin asiakaskyselyä, joka koski verkkokaupan ominaisuuksia.
Rexel Finland Oy avasi uuden verkkokaupan lokakuussa 2023. Tällöin verkkokaupasta toteutettiin asiakaskysely. Keväällä 2024 toteutettiin toinen asiakaskysely. Asiakaskyselyjen ja muiden kirjallisten lähteiden avulla on kartoitettu ominaisuuksia, jotka liittyvät hyvään verkkokauppaan, sekä keinoja, joilla verkkokaupan myyntiä voitaisiin lisätä. Teoriaosuudessa on perehdytty nykyaikaisen verkkokaupan piirteisiin.
Opinnäytetyötä varten Rexelin uuteen verkkokauppaan tutustuttiin realistista profiilia käyttäen. Verkkokauppaan tutustuminen toteutettiin siten, että se vastaisi realistisesti asiakaskokemusta verkkokaupassa.
Asiakaskyselyjen tulosten perusteella uutta verkkokauppaa on odotettu. Vastaajista enemmistö on antanut positiivista palautetta verkkokauppaan liittyen. Asiakaskyselyjen avulla saatiin paljon parannusehdotuksia, jotka liittyvät käyttökokemuksiin ja hakuominaisuuksiin.
Rexel Finland Oy avasi uuden verkkokaupan lokakuussa 2023. Tällöin verkkokaupasta toteutettiin asiakaskysely. Keväällä 2024 toteutettiin toinen asiakaskysely. Asiakaskyselyjen ja muiden kirjallisten lähteiden avulla on kartoitettu ominaisuuksia, jotka liittyvät hyvään verkkokauppaan, sekä keinoja, joilla verkkokaupan myyntiä voitaisiin lisätä. Teoriaosuudessa on perehdytty nykyaikaisen verkkokaupan piirteisiin.
Opinnäytetyötä varten Rexelin uuteen verkkokauppaan tutustuttiin realistista profiilia käyttäen. Verkkokauppaan tutustuminen toteutettiin siten, että se vastaisi realistisesti asiakaskokemusta verkkokaupassa.
Asiakaskyselyjen tulosten perusteella uutta verkkokauppaa on odotettu. Vastaajista enemmistö on antanut positiivista palautetta verkkokauppaan liittyen. Asiakaskyselyjen avulla saatiin paljon parannusehdotuksia, jotka liittyvät käyttökokemuksiin ja hakuominaisuuksiin.