Sarjakuvamaisen hahmon 3D-mallinnus Blenderissä
Lehtinen, Joni (2024)
Lehtinen, Joni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079804
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079804
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee sarjakuvamaisten hahmojen mallintamisen vaiheita Blender-ohjelmistolla. Alussa esitetään teoreettinen tausta, joka käsittelee tärkeitä tekijöitä ja menetelmiä 3D-mallinnuksessa. Lopussa projektin osuudessa kuvataan tekijän oma eteneminen ja toiminta projektissa. Erityisesti keskitytään suunnitellun hahmon rakentamiseen, erityisesti sen topologian osalta. Projektia ei tehty tilaajan pyynnöstä, vaan se oli tekijän oma oppimishanke. Tavoitteena oli saada mallinnettu hahmo näyttämään mahdollisimman luonnolliselta ja samalla antaa lukijalle käsitys 3D-mallinnuksen työmenetelmistä.