Kuvaajat osana ohjelmatoimiston markkinointia : case: Fullsteam Agency
Frankton, Thomas (2024)
Frankton, Thomas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079948
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079948
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kartoittaa tapahtumissa valo- ja videokuvaamisen käytäntöjä ja selvityksen pohjalta luoda kehitysehdotuksia yhteistöiden sujuvuuden edistämistä varten.
Tilaaja Fullsteam Agency on Helsingissä sijaitseva ohjelmatoimisto ja tapahtumien järjestäjä. Se välittää esiintymisiä yli sadalle kotimaiselle esiintyjälle ja on mukana tuomassa lukuisia ulkomaisia esiintyjiä eri kokoisiin konsertteihin ja musiikkifestivaaleihin.
Opinnäytetyön tietopohjassa keskeisessä roolissa ovat ohjelmatoimiston toimintaan liittyvät aiheet kuten tapahtumat, niiden markkinointi, visuaalinen markkinointi ja yleisö.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus, jonka aineistonhankintamenetelminä käytin haastattelua, ryhmähaastattelua ja kyselyä. Ohjelmatoimiston markkinointihenkilön haastattelujen, tapahtumissa kuvaavien henkilöiden ryhmähaastattelun keskustelujen ja tapahtumissa käyville tehdyn avoimen kyselyn tulosten ja niiden analyysin pohjalta loin kehitysehdotuksia, joita on mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa ohjelmatoimistojen ja kuvaajien yhteistöiden kehittämisessä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kolme kehitysehdotusta kuvaajien ja ohjelmatoimistojen välisen yhteistyön kehittämiseksi. Kehitysehdotukset painottavat kuvaajien ja ohjelmatoimistojen välisen kommunikoinnin tärkeyttä.
Tilaaja Fullsteam Agency on Helsingissä sijaitseva ohjelmatoimisto ja tapahtumien järjestäjä. Se välittää esiintymisiä yli sadalle kotimaiselle esiintyjälle ja on mukana tuomassa lukuisia ulkomaisia esiintyjiä eri kokoisiin konsertteihin ja musiikkifestivaaleihin.
Opinnäytetyön tietopohjassa keskeisessä roolissa ovat ohjelmatoimiston toimintaan liittyvät aiheet kuten tapahtumat, niiden markkinointi, visuaalinen markkinointi ja yleisö.
Opinnäytetyö on tapaustutkimus, jonka aineistonhankintamenetelminä käytin haastattelua, ryhmähaastattelua ja kyselyä. Ohjelmatoimiston markkinointihenkilön haastattelujen, tapahtumissa kuvaavien henkilöiden ryhmähaastattelun keskustelujen ja tapahtumissa käyville tehdyn avoimen kyselyn tulosten ja niiden analyysin pohjalta loin kehitysehdotuksia, joita on mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa ohjelmatoimistojen ja kuvaajien yhteistöiden kehittämisessä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kolme kehitysehdotusta kuvaajien ja ohjelmatoimistojen välisen yhteistyön kehittämiseksi. Kehitysehdotukset painottavat kuvaajien ja ohjelmatoimistojen välisen kommunikoinnin tärkeyttä.