Responsiiviset ja asiakaslähtöiset verkkosivut yritykselle Kauneushoitola Hetkesi
Annala, Jenni (2024)
Annala, Jenni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010705
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010705
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena ja tarkoituksena oli luoda verkkosivut Kauneushoitola Hetkesi nimiselle yritykselle. Kauneushoitolalla ei ollut ennestään verkkosivuja, mistä tarve verkkosivuille kumpusi. Toimeksiantaja halusi myös lahjakorttien oston olevan helpompaa asiakkaille ja markkinoida yritystään paremmin. Sivustosta toivottiin asiakaslähtöistä, modernia ja responsiivista.
Verkkosivujen luomiseen käytettiin WordPress-julkaisujärjestelmää, koska se oli aikaisemmin opinnoista sekä kesätöistä tuttu. Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Kauneushoitola Hetkesi yritykselle verkkosivut käyttäen teoriapohjana tutkimuksia responsiivisuudesta ja asiakaslähtöisyydestä. Teoriaosuudessa oli tavoitteena perehtyä responsiivisuuteen ja asiakaslähtöisyyteen yleisesti sekä siihen, mitä niistä pitää ottaa huomioon, kun verkkosivuja luodaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toivottu verkkosivu. Värimaailmasta saatiin yritystä kuvaava, ja sisällöstä helppolukuinen ja selkeä. Kuvilla saatiin elävöitettyä sivua, ja lahjakorttien ostoon pääsee nyt helposti suoraan etusivun bannerista painamalla nappia. Verkkosivut saatiin julkaistua onnistuneesti, ja yrittäjälle pidettiin käyttöönottokoulutus, jotta hän voi muokata sivuja myös itse.
Verkkosivujen luomiseen käytettiin WordPress-julkaisujärjestelmää, koska se oli aikaisemmin opinnoista sekä kesätöistä tuttu. Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa Kauneushoitola Hetkesi yritykselle verkkosivut käyttäen teoriapohjana tutkimuksia responsiivisuudesta ja asiakaslähtöisyydestä. Teoriaosuudessa oli tavoitteena perehtyä responsiivisuuteen ja asiakaslähtöisyyteen yleisesti sekä siihen, mitä niistä pitää ottaa huomioon, kun verkkosivuja luodaan.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi toivottu verkkosivu. Värimaailmasta saatiin yritystä kuvaava, ja sisällöstä helppolukuinen ja selkeä. Kuvilla saatiin elävöitettyä sivua, ja lahjakorttien ostoon pääsee nyt helposti suoraan etusivun bannerista painamalla nappia. Verkkosivut saatiin julkaistua onnistuneesti, ja yrittäjälle pidettiin käyttöönottokoulutus, jotta hän voi muokata sivuja myös itse.