Brändi-ilmeen rakentaminen luksushuvilalle
Järvi, Ville (2024)
Järvi, Ville
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910462
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910462
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee luksushuvila Majalle suunniteltua brändi-ilmettä ja sen ydinelementtejä. Tavoitteena oli luoda markkinointia varten brändi-ilme, joka viestii Majan korkealuokkaisista fasiliteeteista visuaalisin keinoin. Ilmeen tavoitteena on tavoittaa sekä kotimainen että kansainvälinen kohderyhmä ja täten kasvattaa yrityksen myyntiä.
Työtä varten tehtiin kevyt kilpailijakartoitus. Projektin toimeksiannon ja kilpailijakartoituksen perusteella rakennettiin erottuva brändi-ilme, johon kuuluu tunnus, graafiset elementit sekä värimaailman ja typografian määritys. Opinnäytetyössä avataan elementtejä ja niihin johtaneita valintaperusteita sekä suunnitteluprosesseja.
Opinnäytetyössä avataan visuaalisen identiteetin määritystä ja hyvin rakennetun visuaalisen identiteetin merkitystä yritykselle. Tämän lisäksi opinnäytetyössä pohditaan lyhyesti luksuksen määritelmää.
Työn lopputuloksena syntyy Majan uusi brändi-ilme, joka on eheä kokonaisuus ja joka sisältää usean tunnistettavuutta parantavan piirteen. Brändi-ilme viestii Majan tarinaa antaen siitä laadukkaan ja korkealuokkaisen kuvan.
Työtä varten tehtiin kevyt kilpailijakartoitus. Projektin toimeksiannon ja kilpailijakartoituksen perusteella rakennettiin erottuva brändi-ilme, johon kuuluu tunnus, graafiset elementit sekä värimaailman ja typografian määritys. Opinnäytetyössä avataan elementtejä ja niihin johtaneita valintaperusteita sekä suunnitteluprosesseja.
Opinnäytetyössä avataan visuaalisen identiteetin määritystä ja hyvin rakennetun visuaalisen identiteetin merkitystä yritykselle. Tämän lisäksi opinnäytetyössä pohditaan lyhyesti luksuksen määritelmää.
Työn lopputuloksena syntyy Majan uusi brändi-ilme, joka on eheä kokonaisuus ja joka sisältää usean tunnistettavuutta parantavan piirteen. Brändi-ilme viestii Majan tarinaa antaen siitä laadukkaan ja korkealuokkaisen kuvan.