Osto- ja myyntitehtävät polkupyörävähittäiskaupassa
Niskala, Anton (2024)
Niskala, Anton
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311372
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311372
Tiivistelmä
Opinnäytetyö ”Osto- ja myyntitehtävät polkupyörävähittäiskaupassa” käsittelee nimensä mukaisesti osto- ja myyntitehtäviä sekä muita polkupyörävähittäiskaupan työtehtäviä. Aihe opinnäytetyöhön valikoitui omasta tämänhetkisestä työnkuvasta sekä kiinnostuksesta pol-kupyöräalaa kohtaan.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada lukija ymmärtämään työn moninaisuutta polkupyöräalalla työskentelystä polkupyörävähittäiskaupassa. Opinnäytetyö käsittelee työtehtäviä ostamisen ja myynnin parissa.
Opinnäytetyö käsittelee näitä asioita päiväkirjamerkintöjen pohjalta vetoketjumaisesti, eli merkintöjen väleissä käsitellään teoriapohjaisesti päiväkirjamerkinnöistä ilmeneviä teorioita erilaisia lähteitä apuna käyttäen. Päiväkirja-aineisto on kerätty noin kuukauden ajalta (22.1.2024-22.2.2024) ja opinnäytetyöstä löytyy päiväkirjamerkintöjä 21 eri päivältä ja niissä käsitellään työpäivien aikana tapahtuneita tilanteita sekä pohditaan näiden syitä ja vaikutuksia.
Teoriapohjaisesti käsiteltäviä asioita opinnäytetyöstä löytyy noin kymmenen kappaletta. Opinnäytetyö käsittelee kaupallisella-alalla esille tulevia asioita kuten myyntiprosessin vaiheita, reklamaatioprosessin vaikutusta asiakaskokemukseen ja tarvekartoituksen SPIN-mallia aihetta käsittelevien teosten pohjalta. Muita teoriapohjaisesti käsitteleviä asioita opinnäyte-työssä on muun muassa B2B-asiakkaan ostoprosessi, varastonhallinta yrityksen liiketoimin-nassa, suhdannevaihtelun vaikutukset, sosiaalisen median markkinointi yrityksessä, työyhteisöviestinnän merkitys organisaatiossa sekä asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnan kannalta.
Opinnäytetyön pohjalta kykenee saamaan kuvan työskentelystä polkupyörävähittäiskaupassa, sekä lukijalle selviää, minkälaista työntekijän arki polkupyöräkaupassa on. Opinnäytetyö avaa lukijalle polkupyöräalan tehtäväkenttää sekä tämänhetkistä markkinatilannetta alalla.
Opinnäytetyön tavoitteena on saada lukija ymmärtämään työn moninaisuutta polkupyöräalalla työskentelystä polkupyörävähittäiskaupassa. Opinnäytetyö käsittelee työtehtäviä ostamisen ja myynnin parissa.
Opinnäytetyö käsittelee näitä asioita päiväkirjamerkintöjen pohjalta vetoketjumaisesti, eli merkintöjen väleissä käsitellään teoriapohjaisesti päiväkirjamerkinnöistä ilmeneviä teorioita erilaisia lähteitä apuna käyttäen. Päiväkirja-aineisto on kerätty noin kuukauden ajalta (22.1.2024-22.2.2024) ja opinnäytetyöstä löytyy päiväkirjamerkintöjä 21 eri päivältä ja niissä käsitellään työpäivien aikana tapahtuneita tilanteita sekä pohditaan näiden syitä ja vaikutuksia.
Teoriapohjaisesti käsiteltäviä asioita opinnäytetyöstä löytyy noin kymmenen kappaletta. Opinnäytetyö käsittelee kaupallisella-alalla esille tulevia asioita kuten myyntiprosessin vaiheita, reklamaatioprosessin vaikutusta asiakaskokemukseen ja tarvekartoituksen SPIN-mallia aihetta käsittelevien teosten pohjalta. Muita teoriapohjaisesti käsitteleviä asioita opinnäyte-työssä on muun muassa B2B-asiakkaan ostoprosessi, varastonhallinta yrityksen liiketoimin-nassa, suhdannevaihtelun vaikutukset, sosiaalisen median markkinointi yrityksessä, työyhteisöviestinnän merkitys organisaatiossa sekä asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnan kannalta.
Opinnäytetyön pohjalta kykenee saamaan kuvan työskentelystä polkupyörävähittäiskaupassa, sekä lukijalle selviää, minkälaista työntekijän arki polkupyöräkaupassa on. Opinnäytetyö avaa lukijalle polkupyöräalan tehtäväkenttää sekä tämänhetkistä markkinatilannetta alalla.