Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän suunnitelma hyvinvointialan yritykselle

Janné, Verner (2024)

 
Avaa tiedosto
Janné_Verner.pdf (1.038Mt)
Lataukset: 


Janné, Verner
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512279
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointiviestinnän suunnitelma toimeksiantajayritykselle. Toimeksiantajana työlle toimi syksyllä 2022 perustettu hyvinvointialan yritys Katriina Elisabet, jolla oli selkeä tarve markkinointiviestintänsä kehittämiseen.

Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle markkinointiviestinnän suunnitelma, jota toimeksiantaja voisi käyttää oman viestintänsä tehostamiseen ja kohderyhmänsä tavoittamiseen. Työn toteutuksessa on huomioitu toimeksiantajan rajalliset resurssit, jotka rajoittavat viestintään ja markkinointiin käytettäviä keinoja. Lopullinen suunnitelma sisältää tilanne- ja kilpailija-analyysin, viestinnän tavoitteet, kohderyhmän määrittelyn, sisällön ja sanoman suunnittelun, konkreettiset toimenpiteet viestinnän tehostamiseen ja toimenpiteiden seurannan suunnitelman.

Opinnäytetyön tietoperusta koottiin oleellisesta kirjallisuudesta sekä ajankohtaisista verkkolähteistä. Tietoperustassa perehdytään markkinoinnin suunnittelun SOSTAC-malliin, 7P-mallin mukaisiin markkinoinnin kilpailukeinoihin ja markkinointiviestinnän sekä digitaalisen markkinoinnin suunnittelun teoriaan.

Opinnäytetyön empiirisenä aineistona käytettiin yrityksen nykyasiakkaille teetetyn kyselyn pohjalta saatuja tuloksia sekä toimeksiantajan ja kilpailijoiden sosiaalisen median alustoja ja verkkosivuja. Empiirisen aineiston analyysin tuloksia on esitelty opinnäytetyön viidennessä luvussa.

Opinnäytetyön viidennessä luvussa käsitellään toimeksiantajalle tarkoitettua markkinointiviestinnän suunnitelmaa. Luvussa esitellään tietoperustan ja empiirisen aineiston analyysin tuloksena luotua markkinointiviestinnän suunnitelmaa, joka sisältää viestinnän sisällön ja sanoman suunnitelman, konkreettiset kuukausittain toteutettavat viestinnän toimenpiteet ja toimenpiteiden seurannan suunnitelman.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste